۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

ابهام در محاصره سفارت آمریکا در صنعا

گفته می‌شود که این سفارتخانه‌ از کارمندانش در روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته خواسته بود که تمام مدارک اطلاعاتی درباره شخصیت‌ها و نهادها و طرف‌های مختلف را از بین ببرند.
کد خبر : ۲۲۶۱۶۴
صراط: منابع رسانه‌ای اخبار ضد و نقیضی درباره اقدام ده‌ها فرد مسلح مبنی بر محاصره سفارت آمریکا در صنعا منتشر می‌کنند.

در حالی که برخی پایگاه‌های خبری یمنی و عربی از جمله «یمن 24» و «العربی الجدید»، «صاد» و ...امروز سه‌شنبه اعلام کردند که ده‌ها فرد مسلح در صنعا، پایتخت یمن، سفارت آمریکا را از صبح امروز تحت محاصره قرار داده‌اند، برخی منابع دیگر این خبر را تکذیب می‌کنند.
 
به نوشته این رسانه‌ها، افراد مسلح از صبح امروز، این سفارتخانه را محاصره کرده‌اند و مانع ورود و خروج افراد به آن می‌شوند.
 
دلیل محاصره این سفارتخانه که در محله «سعوان» در غرب صنعا واقع است، مخالفت سفیر آمریکا با شرکت در نشست دیروز (دوشنبه) هیأتهای دیپلماتیک خارجی با معاون وزیر خارجه یمن در ساختمان وزارت خارجه اعلام شده است.
 
گفته می‌شود که این سفارتخانه‌ از کارمندانش در روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته خواسته بود که تمام مدارک اطلاعاتی درباره شخصیت‌ها و نهادها و طرف‌های مختلف را از بین ببرند. به همین دلیل نیز گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال بسته شدن سفارت آمریکا تا اطلاع‌ ثانوی در یمن صورت گرفته بود.
 
اما پایگاه خبری یمنی «المصدر آن لاین» و «رصد 24» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و اوضاع در سفارت آمریکا کاملا طبیعی است و کارمندان مانند روال هر روز در حال فعالیت هستند.
منبع: فارس