۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

الحوثی: استعفای نخست‌وزیر یمن فایده‌ای ندارد

رهبر انصارالله یمن از تعامل برخی از احزاب سیاسی با خلأ قدرت سیاسی در کشور انتقاد و تاکید کرد که برخی از این احزاب رویکردی اتخاذ کردند که می توان آن را «بی‌مسئولیتی» خواند.
کد خبر : ۲۲۶۲۹۱
صراط: «عبدالملک الحوثی» رهبر جبش انصارالله یمن سه شنبه شب طی سخنانی اعلام کرد که بیانیه قانون اساسی گامی مهم و قانونی و ضروری است.

عبدالملک الحوثی افزود: ملت یمن شایشه احترام و تقدیر است و چنین مردمی نباید قربانی سیاست غلط مسئولان شوند.

رهبر جنبش انصارالله افزود: انقلاب مردم از آرمان های و خواسته های کل مردم است و برای فرقه و گروه خاصی نیست.

الحوثی با اشاره به مسالمت آمیز بودن انقلاب مردم یمن گفت: این انقلاب برای یک جریان خاص نیست بلکه هم و غم آحاد ملت یمن است.

رهبر جنبش انصارالله افزود: بیانیه قانون اساسی تصمیمی حکیمانه و ضروری بوده است و هیچ گروه یا فردی را هدف قرار نداده است.

وی تاکید کرد: بیانیه قانون اساسی یک بیانیه ملی است و هیچ جریان خاصی را هدف قرار نداده است.

عبدالملک الحوثی ضمن ابراز تعجب از مخالفت حزب سلفی «الاصلاح» با بیانیه قانون اساسی اعلام کرد که از مشارکت همه احزاب سیاسی در چارچوب بیانیه قانون اساسی استقبال می کنیم.

رهبر جنبش انصارالله همچنین به استعفای «توطئه آمیز» دولت یمنی اشاره کرد و گفت: استعفای نخست وزیر هیچ نتیجه مثبتی برای این ملت ندارد.

رهبر انصارالله یمن از تعامل برخی از احزاب سیاسی با خلأ قدرت سیاسی در کشور انتقاد و تاکید کرد که برخی از این احزاب رویکردی اتخاذ کردند که می توان آن را «بی‌مسئولیتی» خواند.

وی تصریح کرد: کسانی که ملت اصیل یمنی را هدف قرار دادند باید بگویم سخت در اشتباه هستند و به ضرر خود آنها تمام می شود اما با کسانی که قصد دارند نقش مثبت در حل بحران کشور ایفا کنند، با آنها همکاری می کنیم.

الحوثی ضمن هشدار به مداخله‌گران خارجی گفت: کسانی که قصد هرج و مرج اقتصادی و امنیتی کشور را دارند خودشان در معرض خطر و تهدید قرار می گیرند اما امنیت یمن به نفع کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس است.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: منفعت همه مردم یمن در تفاهم و همکاری و در نظر گرفتن منافع کشور و اهمیت دادن به آن است.

وی در پایان سخنرانی خود از مردم یمن خواست تا برای تاکید بر مشروعیت تحرکات انقلابی خود در تظهرات فردا شرکت کنند.
منبع: فارس