۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
شیخ نعیم قاسم:

اگر ایران نبود منطقه تجزیه می‌شد

جانشین سید حسن نصرالله گفت: اگر ایران نبود کل منطقه فرو پاشیده و تجزیه شده بود.
کد خبر : ۲۲۶۲۱۱
صراط: جانشین سید حسن نصرالله گفت: اگر ایران نبود کل منطقه فرو پاشیده و تجزیه شده بود. دنیا به خوبی می‌داند که ایران مقاومت منطقه‌ای مؤثری را تشکیل داد که امید و اعتماد ملت‌های منطقه در تحقق استقلال را زنده نگه داشت.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به ملت این کشور و رهبر حکیم آن حضرت آیت‌ الله ‌العظمی امام خامنه‌ای و تمامی مسئولان جمهوری اسلامی تبریک گفت و تصریح کرد که پیروزی انقلاب مبارک اسلامی در ایران و برپایی جمهوری اسلامی، مجموعه‌ای از اهداف را محقق کرد که می‌توان مهم‌ترین آن‌ها را به صورت زیر خلاصه کرد.

اول: ایران نمونه حاکمیتی اسلامی معاصر را ارائه کرد که با روش‌های حکومتی دنیا رقابت می‌کنند و دیدگاهی الهی برای تعامل با جسم و روح انسان را ارائه می‌دهد.

دوم: ایران در عدم وابستگی به شرق یا غرب ثابت ‌قدم ایستاده و بر خدا و ملت مجاهد ایران توکل کرده است، امام خمینی مؤسس جمهوری اسلامی و احیاگر این دین، شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" را اعلام کرد و ملت ایران نیز تصمیم گرفت زندگی و آینده خود و فرزندان خود را با اراده خود و بدون هر نوع وابستگی به شرق یا غرب رقم بزند.

سوم: ایران قبله آزادگان و مقاومت در دنیا است، این کشور از جنبش‌های آزادیبخش و مقاوم حمایت می‌کند، ما در حزب الله فراموش نمی‌کنیم که آثار و منبع خیر زیادی در پی حمایت‌های ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس سره) و پس از آن امام خامنه ای (دام حفظه) از محور مقاومت نصیب ما شده و حزب‌الله توانسته است برخی اراضی لبنان را آزاد کند و در برابر چالش ها با سربلندی ایستاده و پیروزی را در می سال 2000 رقم زد و تجاوز اسرائیل در سال 2006 را به شکست کشاند. همچنین حمایت گسترده ایران از مقاومت فلسطین و ملت مجاهد فلسطین منجر به پایداری غزه و ملت و مقاومت فلسطین در برابر چالش‌های پیش روی آن‌ها ناشی از تجاوزهای مکرر و سه گانه اسرائیل شده است.

چهارم: ایران شعله بیداری اسلامی در منطقه و جهان را به عنوان پشتوانه‌ای برای ملت‌های منطقه برافروخت تا آن‌ها خصوصیت و هویت خود را حفظ کنند. تهران تقریباً تنها داعیه دار وحدت اسلامی برای نجات جهان اسلام از تجزیه و فتنه و تفرقه و عقب‌افتادگی بود که در پیام وحدت بخش امام ثبت شده است.

پنجم: ایران در جنگ تحمیلی به مدت 8 سال مقاومت کرد و در برابر محاصره ای که از همان آغاز جمهوری اسلامی تاکنون ادامه داشته و فتنه جنگ نرم متحرک در داخل کشور ایستادگی کرده است، این موضوع ایران را در جایگاه مهم و بزرگی قرار داده و این کشور الان به رهبری امام خامنه ‌ای وارد معرکه توافق هسته‌ای شده است. مشخص است که جایگاه ایران به این کشور اجازه توافق هسته‌ای خوب و متناسب را می‌دهد و در غیر این صورت تهران می‌تواند به مواضع خود ادامه داده و جایگاه و موقعیت و قدرت خود برای تأکید بر تمامیت ارضی و حقوق خود را بدون تأثیر پذیری از دیگران دنبال کند.

ششم: رهبری و ملت ایران دو محور همراه با یکدیگر در این انقلاب عظیم و جمهوری اسلامی بوده است. ولی فقیه در کنار ملت و آرمان‌های آن قرار دارد و ملت نیز در چارچوب اسلام تسلیم ولی فقیه است، این دو رکن اساسی همان مبانی است که اهمیت زیادی به انقلاب مبارک اسلامی ایران داده است.

معاون سید حسن نصرالله در پایان اظهارات خود تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اگر ایران نبود کل منطقه فرو پاشیده و تجزیه شده و بسیاری از جایگاه و امکانات خود را از دست داده بود. دنیا به خوبی می‌داند که ایران محور منطقه‌ای مؤثری را با نام محور مقاومت تشکیل داده و بدین ترتیب توانسته امید و اعتماد ملت های منطقه در امکان تحقق تمامیت و استقلال منطقه را زنده نگه دارد.

وی بار دیگر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبری و ملت ایران و همه محور مقاومت و جهان اسلام و تمام آزادگان تبریک گفت.

منبع: تسنیم