۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
سفیر ایران در لبنان:

ایران به دنبال رابطه با عربستان است

فتحعلی همچنین تأکید کرد که روابط ایران با ترکیه نیز بهبود یافته است و گفت: روابط ترکیه و ایران بسیار خوب است و ارزش تجارت اقتصادی بین دو کشور به 20 میلیارد دلار رسیده است. به زودی رجب طیب اردوغان یک دیدار رسمی خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۶۶۳۱
صراط: سفیر ایران در لبنان در مصاحبه‌ای تصریح کرد که ایران و عربستان دشمنان مشترکی چون داعش و اسرائیل دارند و تهران به دنبال ایجاد بهترین رابطه برادرانه با سعودی‌ها بر اساس اصول احترام متقابل است.

«محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان در مصاحبه با یک شبکه رادیویی روز چهارشنبه (دیروز) تصریح کرد که ایران خوشبین است که بتواند روابط با عربستان سعودی را تقویت کند.

به گزارش روزنامه دیلی‌استار، فتحلی تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد بهترین رابطه برادرانه با عربستان سعودی بر اساس اصول احترام دوجانبه هستیم. ما شاهد نشانه‌های مثبتی در افق روابط ایران و عربستان هستیم.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد که حضور «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مراسم تدفین ماه گذشته ملک عبدالله یکی از نشانه‌های حسن نیت بوده است.

در عین حال «علی عوض العسیری» سفیر عربستان در لبنان نیز که در مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران حاضر بود نیز با سفیر ایران هم عقیده بود و فتحعلی نیز روابط با همتای سعودی خود را بسیار خوب توصیف کرد.

سفیر ایران در لبنان تأکید کرد: عربستان و ایران دشمنان مشترکی چون داعش و اسرائیل دارند. نخبگان سعودی به این اعتقاد رسیده‌اند.

فتحعلی همچنین تأکید کرد که روابط ایران با ترکیه نیز بهبود یافته است و گفت: روابط ترکیه و ایران بسیار خوب است و ارزش تجارت اقتصادی بین دو کشور به 20 میلیارد دلار رسیده است.  به زودی رجب طیب اردوغان یک دیدار رسمی خواهد داشت.

العسیری در مراسمی به سازماندهی سفارت ایران در نمایشگاه بین‌المللی بیروت برای بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران شرکت کرد.

طبق این گزارش، در این مراسم، این دیپلمات سعودی با «شیخ نعیم قاسم» معاون رئیس حزب‌الله دست داد و فتحعلی در این مراسم گفت که ایران در کنار «مردم، دولت، ارتش و مقاومت لبنان» می‌ایستد.

وی ادامه داد: اتحاد ملی لبنان قدرتمندترین سلاح برای مقابله با دشمن صهیونیست و تمامی خطراتی است که این کشور را احاطه کرده است.

سفیر ایران در لبنان با اشاره به مذاکرات در جریان میان حزب‌الله و المستقبل تأکید کرد ایران از هرگونه گفت‌وگو که احزاب سیاسی لبنان را کنار هم بیاورد، حمایت می‌کند.

فتحعلی ابراز امیدواری کرد که تمامی احزاب لبنان به ویژه گروههای مسیحی به زودی در خصوص رئیس‌جمهور جدید به توافق برسند.

لبنان از ماه مه گذشته تاکنون رئیس‌جمهور ندارد.
منبع: فارس