۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

جنتی برای رفع نگرانی رهبری چه کرد؟!

بیانیه فوق 11 ماه پیش از سوی وزیر دولت راستگویان صادر شد و امید آن می رفت که در روزگار غربت فرهنگ اسلامی ، آقای وزیر و همکارانش به جملات زیبای بیانیه خود عمل کنند
کد خبر : ۲۲۶۱۲۶
صراط: نزدیک به یکسال پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در بخشی از بیانات خود با اشاره به نگرانی نمایندگان مجلس خبرگان از مسائل فرهنگی کشور فرمودند : " من هم از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان سهیم هستم. دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد".  
 
به گزارش چمران نیوز اما بعد از این اظهار نگرانی از سوی رهبر انقلاب بود که علی جنتی وزیر فرهنگ دولت یازدهم در لبیک به این بیانات ، با انتشار بیانیه ای سخنان ایشان را چون همیشه روشنگر مسیر حرکت کشور به ویژه حوزه فرهنگ عنوان می کند . این وزیر دولت راستگویان در بخشی از بیانیه خود اظهار می دارد : "بی تردید، رفع دغدغه های معظم له، نیازمند درک عمیق مقوله تهاجم فرهنگی؛تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و به میدان آوردن جریان فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی در برابر این تهاجم است؛ همچنین تحقق این دیدگاه متعالی مستلزم حمایت از هنر متعهد به آرمان‌های اسلامی و صیانت محیط زیست فرهنگی از آفت‌ها و آلایش‌های عقیدتی و سیاسی است. بدیهی است دستیابی به این هدف در گرو اهتمام همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به جهت‌یابی دقیق فکری و ساماندهی هنر و اندیشه بر مبنای هویت اصیل اسلامی و انقلابی خواهد بود ".جنتی بیانیه خود را با این جمله پایان می دهد که : " امید می رود که حاصل این تلاش و ادای تکلیف مورد تأیید رهبری گرانقدرانقلاب اسلامی ، رضایت مراجع عظام تقلید و همه دلسوزان مؤمن و متعهد واقع شود" .  
 
بیانیه فوق 11 ماه پیش از سوی وزیر دولت راستگویان صادر شد و امید آن می رفت که در روزگار غربت فرهنگ اسلامی ، آقای وزیر و همکارانش به جملات زیبای بیانیه خود عمل کنند تا هم نگرانی علما و رهبر معظم انقلاب برطرف شود و هم حق فرهنگ اسلامی در روزگار تاخت و تاز فرهنگ شیطانی غرب ادا شود تا سبک های غلط غربی دست از گریبان جامعه اسلامی ما بردارد ، اما همانطور که انتظار می رفت مشی وزارت فرهنگ دولت اعتدال بر شیوه نیاکان اصلاح طلبش بود و آن بیانیه تنها چند خط شعار بیشتر نبود .امروز و با گذشت یکسال از  ابراز نگرانی علما و رهبر عظیم الشان و بیانیه جنتی ، می بینیم این وزارت خانه نه تنها رضایت مراجع و علما را بدست نیاورده بلکه نارضایتی این بزرگواران و دلسوزان نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است .
 
 در هفته ای که گذشت شاهد بودیم مراجع و علما نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مخصوصا ماجرای تک خوانی زن در یک آلبوم انتقادات شدیدی کردند اما در مقابل  جنتی در واکنش به این انتقادات در یک جمله گفت به مراجع اطلاعات غلط داده می شود ! از طرفی دیگر وزارت ارشاد در بیانیه ای با تکرار همین ادعا اعلام می کند : "دولت تدبیر و امید توانست در مدت کوتاهی فاصله اهالی فرهنگ و هنر که بخش بزرگی از فرهیختگان جامعه را تشکیل می دهند با بدنه دولت و نظام از میان بردارد و آنان را دوباره به آغوش جامعه بازگرداند.
متاسفانه این اقدام موفق دولت در حوزه فرهنگ به مذاق برخی از رسانه ها خوش نیامده و در این راه بارها سعی کرده اند با قلم فرسائی های فراوان، شایعه پراکنی و حاشیه سازی های بی مورد و درج اخبار نادرست، غیردقیق و مغرضانه اسباب ناراحتی و دل نگرانی برخی از دلسوزان نظام و علمای گرانقدر را فراهم سازند"
  در ادامه با ذکر چند نمونه از اقدامات این وزارت خانه که منافی با شعار اعتدال دولت یازدهم می باشد از وزیر دولت راستگویان تنها یک سوال داریم که کدام یک از موارد زیر نادرست ، مغرضانه ، شایعه و اطلاعات غلط می باشد ؟

حمایت جنتی از خواننده حامی فتنه 88 و همراهی با وی در جشن صندوق حمایت از هنرمندان . آیا وزیر از حمایت شجریان از فتنه 88 و ضدیت با نظام اسلامی خبر نداشت ؟!

حضور مرتضی کاظمی در وزارت فرهنگ دولت یازدهم و انتصاب وی به سمت مشاور وزیر . آیا جنتی از نقش وی در جریان تحصن نمایندگان بی اطلاع بود ؟!

حکم جنتی به علی مرادخانی برای سمت معاونت هنری . آیا عملکرد نه چندان درخشان مرادخانی در دوران مهاجرانی به گوش و چشم جنتی نیامد ؟!  

مجوز نشر برای برخی افراد ضد انقلاب همچون رضا براهنی که از سوی این وزارت خانه صادر شد .  
حمایت و انتشار کتاب "سپیده جدیری " ، اندر سوابق سپیده جریدی نیز همین بس که وی مترجم یکی از مهم ترین کتاب های حمایت از همجنس بازی می باشد و در مصاحبه با یکی از سایت های ضدانقلاب در پاسخ به این سوال که از انتخاب کتابی در حمایت از هم جنس بازی برای ترجمه، نگران قضاوت‌های احتمالی، فشارها یا انگشت‌نما شدن‌ نبودی؟ گفت:« نگران نبودم چون با آگاهی کامل به قضاوت‌ها و واکنش‌ها این انتخاب را انجام دادم. حالا آن گروه از دوست‌های روشنفکرِ ما، مشکلِ خودشان است که قادر نیستند این حق را به رسمیت بشناسند.!»  

دفاع جنتی از تک خوانی زن که در نهایت به صدور مجوز آلبوم «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» ختم شد . علی جنتی که تا قبل از این آلبوم در اظهار نظری درباره تک خوانی زن گفته بود : «اظهارنظرهای مختلفی در خصوص تکخوانی خواننده زن در کنسرت‌ها وجود دارد اما طبق نظر برخی مراجع تقلید، اگر موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد.» حال در واکنش به انتقادات مراجع به آلبوم مذکور، معتقد است این اثر همخوانی زن و مرد می باشد، درحالی که آنچه در این البوم مشاهده می شود چیزی جز تک خوانی بانوان نیست و در واقع صدای زنان کاملا برجسته و غالب بر صدای مردان می باشد .  

صدور حکم بازگشایی نشر چشمه ، تعطیلی یک جشنواره ضد صهیونیستی و ....  
این تنها بخشی از اقدامات عجیب وزارت فرهنگ در عمر یک سال و نیم دولت یازدهم بود،حال سوال این است کدام یک موارد بالا نادرست ، یامغرضانه می باشد ؟! بدون شک جنتی و معاونانش از هیچ کدام از موارد بالا بی اطلاع نبودند ، پس چرا و با چه هدفی دست به چنین اقداماتی زدند ؟ چرا برای رفع نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تلاشی نمی کنند ؟ کدام یک از اقدامات وزارت ارشاد تاکنون در جهت تقویت جبهه فرهنگی انقلاب انجام گرفته ؟ آیا صدور مجوز برای افراد ضد انقلاب یا حامی همجنس گرایی حمایت از هنرمند متعهد به آرمان های اسلامی به حساب می آید ؟ چرا دولت یازدهم نسبت به مقوله تهاجم فرهنگی بی تفاوت نشسته است ؟ تهاجمی که رفتارها و ذائقه های نسل آینده ساز کشور را تغییر داده است . رفتارهایی که این روزا برای این نسل مد و بروز بودن محسوب میشود در گذشته ای نه چندان دور ناهنجاری های بزرگ جامعه محسوب می شد از مدل لباس پوشیدن، ذائقه موسقیایی، ذائقه های غذایی، اعتقادات، مسائل مذهبی و ... که همگی در سایه غفلت مسئولان دستخوش تغییراتی اساسی شده است . آقای جنتی! امیدواریم شرمنده شهدا نشوید .

منبع: چمران نیوز
برچسب ها: جنتی رهبری مراجع