۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

ادعای موافقت ایران با یکی از 3 گزینه غرب

هیات مذاکره ایرانی با اصول یکی از سه پیشنهاد غرب درباره غنی‌سازی توافق کرده است.
کد خبر : ۲۲۸۱۳۷
صراط: یک پایگاه آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که هیات مذاکره ایرانی در مذاکرات هسته‌ای با اصول یکی از سه پیشنهاد غرب درباره کاهش ظرفیت غنی‌سازی موافقت کرده است.

در ادامه رایزنی‌های رسانه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1، یک پایگاه آمریکایی ادعا کرد که هیات مذاکره ایرانی درباره کاهش ظرفیت غنی‌سازی موافقت کرده است.
 
پایگاه آمریکایی «جوآن کول» در گزارشی به نقل از منابع مطلع از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 گزارش داد: «دولت اوباما درباره حصول توافق هسته‌ای ایران خوشبین است».
 
«کارلین میر» آمریکایی ساکن شیکاگو و مدیر سابق وبلاگ «بین خطوط را بخوانید» در این گزارش تاکید کرد: «فرصت توافق طی هفته گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است».
 
در این گزارش ادعا شده است: «مذاکره‌کنندگان ایرانی با اصول یکی از سه پیشنهاد غرب درباره کاهش ظرفیت غنی سازی ایران موافقت کردند که بر این اساس زمان گریز هسته‌ای کمتر از یک سال نخواهد بود».
 
این گزارش در حالی منتشر شده که علی رغم ادامه گفت‌وگوهای طولانی هسته‌ای ایران و گروه 5+1 و به ویژه آمریکا، طبق گزارش رسانه‌ها همچنان موانعی بر سر توافق نهایی هسته‌ای وجود دارد که یکی از مهمترین موانع بحث لغو تحریم‌های نامشروع و غیرقانونی است.
منبع: فارس