۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

توافق یک مرحله‌ای به نفع طرفین است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توافق نهایی ایران با 1+5 باید یک مرحله‌ای و به شکل کامل و جامع انجام شود به طوریکه تیم مذاکره‌کننده سعی می‌کند این راهبرد را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهد.
کد خبر : ۲۲۸۷۷۰
صراط: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توافق نهایی ایران با 1+5 باید یک مرحله‌ای و به شکل کامل و جامع انجام شود به طوریکه تیم مذاکره‌کننده سعی می‌کند این راهبرد را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهد.
 
منصور حقیقت‌پور با بیان اینکه ما بر این باوریم که تیم مذاکره‌کننده ما از فرزندان ارزشی و انقلابی این مرز و بوم است و هیچ وقت سعی نمی‌کند تا برخی از حق و حقوق این ملت در مذاکرات نادیده گرفته شود اظهار کرد: قطعاً راهبردی که در نظر گرفته شده یک راهبرد منطقی است که در آن باید تمام آثار تحریم‌‌ علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شده و ما به یک نقطه قابل اطمینان و قوت دست پیدا کنیم.
 
وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «این جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند با تکیه بر منابع نفت و گاز غنی غربی‌ها را تحریم کند و طرف مقابل نباید یک طرفه میدان‌داری کند» گفت: به طور قطع و یقین ما در مذاکرات پیش رو سعی می‌کنیم تا پخته عمل کرده و حربه تهدیدآمیز به دست دشمن ندهیم.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید معادله‌ای که استکبار جهانی علیه کشورمان به کار گرفته آن را با ابزار قدرت داخلی به سمت آنها نشانه بگیریم و به دنیا بفهمانیم که ما نه تنها از تحریم‌های نفت، گاز و اقتصادی دشمن هراس و واهمه‌ای نداریم بلکه بیش از همیشه از توان مضاعف برخوردار هستیم.
 
حقیقت‌پور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را یک تیم حرفه‌ای همراه با حفظ اصول و ارزش‌های اعتقادی بیان کرد و افزود: زیاده‌خواهان در این دوره از مذاکرات به خوبی می‌فهمند که این ملت دنبال فریبکاری و حیله‌گری نیست بلکه در نهایت صداقت و بیان واقعیت‌ها در سر صحنه مذاکرات حاضر شده و به یقین راغب است تا به صورت جامع و یک مرحله‌ای مذاکرات به سرانجام رسیده و تیم مذاکره‌کننده ما نیز بتواند حقانیت جمهوری اسلامی ایران را ثابت کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مجلس و همه دلسوزان نظام امیدوارند که مذاکرات روزهای آینده به یک سرانجام منطقی و مطلوب منجر شده و بیشتر از این آمریکا و غرب خود را اسیر و گرفتار برخی از خواسته‌های نامشروع و غیرمنطقی نکنند.
 
نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی باید مبانی اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم که در این مسیر قطعاً رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌تواند پیش شرط اصلی باشد.

منبع: فارس
برچسب ها: توافق مجلس ایران