۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

توقیف 6 گذرنامه فرانسوی از ترس داعش

دولت فرانسه در راستای تشدید قانون ضدتروریستی این کشور، گذرنامه 6 فرانسوی مظنون به تلاش برای عزیمت به سوریه برای پیوستن به گروه‌های تکفیری را به مدت 6 ماه توقیف کرد.
کد خبر : ۲۲۹۰۵۲
صراط: دولت فرانسه در راستای تشدید قانون ضدتروریستی این کشور، گذرنامه 6 فرانسوی مظنون به تلاش برای عزیمت به سوریه برای پیوستن به گروه‌های تکفیری را به مدت 6 ماه توقیف کرد.
 
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو،گذرنامه‌های 6 فرانسوی مظنون به تلاش برای عزیمت به سوریه برای پیوستن به گروه‌های تکفیری، در راستای اجرای قانون ضدتروریسنی فرانسه به مدت 6 ماه توقیف شد.
 
بر اساس این گزارش، توقیف گذرنامه‌های این 6 فرانسوی و ممنوعیت 6 ماهه خروج آنها از کشور در راستای اقدامات و تدابیر دولت فرانسه در چارچوب قانون ضدتروریستی این کشور صورت می‌گیرد که پس از حملات ژانویه گذشته پاریس تشدید نیز شده است.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.
 
به گفته دادستان پاریس، در حال حاضر یکهزار و 132 فرانسوی با عضویت در گروه‌های تروریستی درگیر جنگ در سوریه و عراق هستند.
 
بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی هشت ماه گذشته 74 درصد افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.
منبع: فارس