۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

پایان رایزنی‌‌های ایران و آمریکا در ژنو

رایزنی‌های هسته‌ای ایران و آمریکا بعد از چهار روز دقایقی پیش در ژنو پایان یافت و قرار است مذاکرات دوشنبه هفته آینده در ژنو از سر گرفته شود.
کد خبر : ۲۲۹۱۴۵
صراط: رایزنی‌های هسته‌ای ایران و آمریکا که از روز جمعه در شهر ژنو در جریان بود با مذاکرات بعدازظهر امروز محمدجواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا و معاونانشان و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در ژنو پایان یافت.

از صبح امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی‌ها در شهر ژنو در راستای رفع اختلافات بر سر راه‌حل جامع هسته‌ای، دومین دور گفت‌وگوهای محمدجواد ظریف و همتای آمریکایی‌اش با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و با حضور معاونان وزرای خارجه و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار که سه ساعت به طول انجامید.

ساعات پایانی شب گذشته نیز رایزنی‌های ظریف و کری با حضور صالحی و مونیز و معاونان وزرای خارجه در ژنو برگزار که دو ساعت و نیم طول کشید.

طرفین بعدازظهر امروز ساعت 14:30 به وقت تهران نیز برای سومین بار به رایزنی پرداختند که بعد از یک ساعت و نیم وزرای خارجه و معاونانشان در جلسه‌ای جداگانه و صالحی و وزیر انرژی آمریکا نیز به صورت دوجانبه و در نشستی دیگر به گفت‌‌وگو پرداختند و پس از حدود نیم ساعت دوباره به وزرا پیوستند.

امروز رایزنی دوجانبه عراقچی و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 در ژنو برگزار شد.
منبع: فارس