۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

نقشه جدید ایران برای اسرائیل! +عکس

«تهدید ایرانی‌ها علیه اسرائیل دیگر صرفا در نظریه نیست؛ این تهدید به تهدید مستقیم، عملی و متعارف تبدیل شده است.»
کد خبر : ۲۲۹۳۶۵
صراط: نشریه صهیونیستی آروتز شوا (Arutz Sheva)، با انتشار گزارشی به بررسی قدرت ایران در خاورمیانه و تهدید موجودیت رژیم صهیونیستی پرداخت.
 
در این گزارش آمده است: «کارشناسان هشدار دادند، که ایران، با سلاح هسته ای یا بدون سلاح هسته ای، جبهه فعالی از مرزهای دریایی شمال غربی اسراییل تا بلندی های جولان، تشکیل داده است.»
 
این نشریه صهیونیستی نوشت: «"ایگال کارمون" مشاور ضد تروریسم نخست وزیر[های سابق اسراییل] "اسحاق شامیر" و "اسحاق رابین"، و بنیانگذار و رییس موسسه تحقیقات رسانه ای خاورمیانه، گفته است: هدف ایران، تضعیف و اعلام جنگ علیه موجودیت اسراییل بوسیله ابزار نظامی قدرتمندی از درون لبنان و سوریه است.»
 
در ادامه این گزارش آمده است: «"کارمون" روز دوشنبه به رادیو اسراییل گفت: ایران با بهره گیری از ناآرامی ها و هرج و مرج موجود در خاورمیانه، جبهه متحدی از تهران تا بغداد، سوریه و لبنان تشکیل داده است. ایران برای دستیابی به این هدف، لبنان را به دولت حزب الله تبدیل کرده و همچنین در حال تاخت و تاز در سامره و غزه است.»
 
آروتز شوا نوشت: «کارمون توضیح داد که ایران [با این اقدام خود] چند هدف را دنبال می کند که شامل؛ پیشگیری از حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران، گرفتن "جولان" از اسراییل و مانند آن است. اما اینها اهداف کوچک ایران هستند؛ هدف اصلی آن ها، در نهایت، نابودی اسراییل است.»
 
در این گزارش همچنین به نقل از "کارمون" آمده است: «آنچه در حال حاضر باید انجام شود این است که دست کم، اعلام خطر کنیم. در دوران جنگ "یوم کیپور" [جنگی که میان اعراب به جنگ رمضان مشهور است و با حمله ناگهانی نیروهای سوریه و مصر به رژیم صهیونیستی در ۶ اکتبر که مصادف با عید کیپور بود، روی داد]، مردم تهدید را پیش روی خود می دیدند، اما بسیاری از مردم نمی خواستند چیزی بگویند. ما نباید اشتباه را دوباره تکرار کنیم.»
 
در تحقیقی که موسسه تحقیقات رسانه ای خاورمیانه، منتشر کرده، آمده است: «استقرار ایران در سوریه بویژه حضور نیروهایش در بلندی‌های جولان که در مرحله اول با ایجاد پست‌های فرماندهی و تعدادی محدودی از نیروهای ویژه صورت گرفته است نشان از یک گرایش جدید در فعالیت‌های ایران در منطقه دارد که همان حضور مستقیم است. بنابر طرح ایرانی ها این پست‌های فرماندهی 130 هزار رزمنده بسیجی آموزش دیده ایرانی را که منتظر ورود به سوریه هستند، هدایت خواهند کرد. این مسئله در اظهارات حسین همدانی، یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ثبت شده است».
 
این تحقیق همچنین با اشاره به تهدید ایران برای اسراییل، می نویسد: «تهدید ایرانی‌ها علیه اسرائیل دیگر صرفا در نظریه نیست؛ این تهدید به تهدید مستقیم، عملی و متعارف تبدیل شده است.»
 
 
نقشه جدید ایران برای اسرائیل +عکس
منبع: جام نیوز