۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

انتقاد سناتور آمریکایی از اوباما

سناتور ایالت فلوریدا از سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا در عدم حمایت کافی از رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.
کد خبر : ۲۳۰۰۶۳
صراط: مارکو روبیو سناتور ایالت فلوریدا، سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را در عدم حمایت کافی از تل آویو به باد انتقاد گرفت.
 
به نقل از آسوشیتدپرس، انتقاد روبیو از اوباما در حالی است که آمریکا و متحدانش در حال مذاکره با ایران برای محدودسازی برنامه هسته‌ای تهران هستند ولی روبیو بر این باور است که این تلاش با شکست شده و به مقصد نخواهد رسید.
 
روبیو در سخنانی تاکید کرد که این یک سیاست خارجی است که با مقام های ایرانی با احترام بیشتری در مقایسه با نخست وزیر اسرائیل، رفتار می کند.
 
نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا قول داد تا واشنگتن اقدام نظامی تهاجمی برای جلوگیری از گسترش تروریسم جهانی را دنبال خواهد کرد که این مساله شامل استفاده از نیروی زمینی در خاور میانه خواهد بود.
 
روبیو گفت: آمریکا باید ائتلافی را از نیروهای مسلح کشورهای منطقه برای مقابله با تروریست ها در روی زمین، تشکیل دهد و این نیروها با حمایت عملیات های ویژه آمریکا همراهی خواهند شد و سپس حمایت های تدارکاتی تامین خواهد شد، حمایت اطلاعاتی و حمایت هوایی نیز امکان پذیر خواهد بود.
 
جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا نیز تاکید کرد که موضع ما نیاز به یک تعامل مجدد با یک ارتش قوی و حضور قوی دارد. وی افزود: به گزینه اعزام نیروی نظامی برای مقابله با داعش علاقه دارد.
 
منبع: تسنیم