۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

ولایتی: چیزی جز حق خود نمی‌خواهیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران چیزی جز حق قانونی و حقوق به رسمیت شناخته شده خود در زمینه هسته‌ای و در چارچوب npt نمی‌خواهد.
کد خبر : ۲۳۰۳۵۲
صراط: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعداز ظهر امروز (یکشنه) با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
ولایتی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: ما با ایتالیا روابط دیرینه داریم و این امر چه زمانی که من وزیر امور خارجه بودم و چه بعداز آن، با دیپلمات‌ها و بزرگان سیاسی ایتالیا روابط دیرینه داریم.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قدمت روابط ایران و ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا مشترکات بسیار زیاد تاریخی، جغرافیایی، منافع مشترک منطقه‌ای و همکاری‌های بین‌المللی دارند.
 
وی ادامه داد: مطمئنم از مواضع جمهوری اسلامی ایران اطلاع دارید که ایران چیزی جز حق قانونی و حقوق به رسمیت شناخته شده خود در زمینه هسته‌ای و در چارچوب npt نمی‌خواهد.
 
ولایتی طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای را دارای ضرر و یک فایده دانست و تصریح کرد: فایده آن این است که به تدریج افکار عمومی جهان متوجه می‌شوند که ایران جز استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای خواسته دیگری ندارد و من فکر می‌کنم در جلسات اخیر وین و ژنو بیش از گذشته مشخص شد که خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فواید گسترش ارتباط ایران و ایتالیا گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با ایتالیا استقبال می‌کند و این سیاست استراتژیکی است که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و روابط ایران با اروپا روابط خوب و مفیدی است.
 
وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان افراطی‌گری در منطقه با آن روبرو هستیم باید گفت که نقطه‌نظرات مشترکی در زمینه مقابله با افراطی‌گری با یکدیگر داریم.
 
وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار ضمن خرسندی سفر خود به ایران گفت: شما شخصیت شناخته شده‌ای هستید، هم به واسطه نفوذ و هم سابقه کاری که دارید.
 
وی در تشریح اهداف سفر خود به ایران اظهار داشت: بازدید من به دلیل نودوستی بین دو کشور و اراده منسجم دو کشور در جهت تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور بوده است.
 
وزیر امور خارجه ایتالیا ادامه داد: روابط تاریخی دو کشور از فراز و نشیبی برخوردار بوده اما استمرار و ثبات خود را حفظ کرده است و اینک وظیفه ما تقویت سطح روابط است.
 
وی اظهار داشت: امید ما این است در کنار فعالیت‌های هسته‌ای پرونده هسته‌ای نیز به نتیجه مطلوبی برسد چراکه این امر می‌تواند در جهت گسترش روابط دو کشور و افزایش شتاب‌آلود همکاری‌ها راهگشا باشد و برداشته شدن تحریم‌ها در این زمینه موثر است.
 
وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به نقش ایران در صحنه بین‌المللی گفت: تجربیات شما در این زمینه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
منبع: فارس