۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

واکنش جو بایدن به نامه سناتورها

معاون رئیس‌جمهور آمریکا نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به مسؤولین کشورمان را اقدامی در راستای تضعیف رئیس‌جمهور آمریکا و حاوی پیامی خطرناک و نادرست می‌داند.
کد خبر : ۲۳۲۰۵۴
صراط: معاون رئیس‌جمهور آمریکا نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به مسؤولین کشورمان را اقدامی در راستای تضعیف رئیس‌جمهور آمریکا و حاوی پیامی خطرناک و نادرست می‌داند.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای به انتقاد از نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه به مقامات ایرانی درباره مذاکرات هسته‌ای بین تهران و گروه 1+5 پرداخت.
 
بایدن که پیش از انتخاب به عنوان معاون رئیس‌جمهور به مدت سه دهه در سنا فعالیت کرده است، می‌گوید که از این نامه بسیار آزرده‌خاطر شده است. "نامه‌ای که در 9 مارس توسط 47 سناتور جمهوری‌خواه به جمهوری اسلامی ایران فرستاده شده است، آشکارا برای تضعیف رئیس‌جمهور در میانه مذاکرات حساس بین‌المللی طراحی شده و دون شان نهادی است که بدان احترام می‌گذارم."
 
بایدن نوشت: "این نامه پیامی گمراه‌کننده به دوست و دشمن می‌فرستد مبنی بر اینکه فرماندهی کل ما نمی‌تواند تعهدات آمریکا را اجراء کند - پیامی که هم غلط و هم خطرناک است."
 
باراک اوباما نیز روز گذشته (دوشنبه) گفت: "نامه سناتورهای جمهوری‌خواه طعنه آمیز بود چرا که به نظر می‌رسید در پیامشان می‌خواهند با "تندروها" در ایران در یک صف قرار بگیرند." وی افزود: "این یک ائتلاف غیرمعمول است."
 
اوباما در ادامه گفت: "هنگامی که به توافق برسیم،‌ اگر برسیم،‌ خواهیم توانست دلایل آن را هم برای مردم آمریکا توضیح دهیم، مطمئنم که قادر به اجرای آن هم خواهیم بود."
منبع: تسنیم