۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

لاوروف به ژنو می‌رود

وزیر امور خارجه روسیه امروز برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح و نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر می‌کند که در حاشیه این دو اجلاس، دیدارهایی نیز با همتایان خارجی خود و برخی مقامات بین‌المللی خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۰۴۸۵
صراط: وزیر امور خارجه روسیه امروز برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح و نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر می‌کند که در حاشیه این دو اجلاس، دیدارهایی نیز با همتایان خارجی خود و برخی مقامات بین‌المللی خواهد داشت.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه عازم ژنو می‌شود تا در کنفرانس بین المللی خلع سلاح و آغاز بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت کند.    
 
طبق اطلاعات خبرگزاری «نووستی»، وزیر خارجه روسیه در جریان سفر به سوئیس همچنین ملاقات‌های دوجانبه‌ای هم با همتایان خارجی خود و مقامات بلندپایه سازمان‌های بین المللی مستقر در ژنو خواهد داشت که طی آنها طیف وسیعی از مسائل مربوط به همکاری‌های روسیه در زمینه مسائل بین المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
در همین راستا لاوروف در ژنو با «پیتر مائوریر» رئیس سازمان صلیب سرخ بین المللی که هفته گذشته برای بررسی بحران انسانی در شرق اوکراین، به مسکو و کی‌یف سفر کرده بود، ملاقات و گفت‌وگو خواهد نمود.
 
علاوه بر این، همانطور که پیش از این «سرگئی ریابکوف، معاون وزیرخارجه روسیه خبر داده بود، سرگئی لاوروف در حاشیه نشست‌های بین المللی فوق، قرار است با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز ملاقات داشته باشد. دو طرف در این دیدار روند اجرای توافقات مینسک برای حل و فصل بحران اوکراین و همچنین روند اوضاع پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران و میانجیان بین المللی گروه 1+5 را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد. به گفته ریابکوف، وزیر خارجه روسیه در این سفر همچنین قرار است با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود نیز ملاقات کند.
 
طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، این احتمال نیز وجود دارد که لاوروف با «استپان دی میستروی» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این سفر دیدار و مذاکره کند.
 
وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا با وجود تیرگی روابط بوجود آمده بین دو کشور در پی بحران داخلی در اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید واشنگتن علیه مسکو، رایزنی‌های خود پیرامون مسائل مهم بین المللی، بخصوص پرونده هسته‌ای ایران و همچنین روند اوضاع در اوکراین را متوقف نکرده و بطور مرتب بصورت تلفنی با یکدیگر تبادل نظر دارند.

منبع: فارس