۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

نقدی: عشایر با چماق به جنگ انگلیس رفتند

وی در پایان با تاکید بر پایبندی نسل جوان بر آرمان‌های انقلاب گفت: نسل امروز ما ذره‌ای در مقابل استکبار عقب‌نشینی نخواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۰۷۴۸
صراط: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکصد سال پیش انگلیس مستکبر با طمع به ذخایر نفت ایران به جنوب کشور حمله‌ور شد و این عشایر خوزستان بودند که با سلاح‌های بسیار ساده همچون چوب و چماق به جنگ استکبار پیر رفتند و یک شکست تاریخی نصیبش کردند.

سردار محمدرضا نقدی در حاشیه برگزاری کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد جهاد عشایر عرب در جمع خبرنگاران گفت: یکصد سال پیش انگلیس مستکبر با طمع به ذخایر نفت ایران به جنوب کشور حمله‌ور شد و این عشایر خوزستان بودند که با سلاح‌های بسیار ساده همچون چوب و چماق به جنگ استکبار پیر رفتند و یک شکست تاریخی نصیبش کردند.

وی با بیان اینکه مبنا و حجّت عشایر برای مبارزه با استکبار فتوای ولی فقیه زمانشان بود افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز ریشه همین مقاومت عشایر در یکصد سال پیش دارد چرا که هر دو بر مبنای ولایت ولی فقیه شکل گرفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز شاهد حماسه مردم یمن و عراق هستیم. اینها نیز یک منشا دارند و آن فتوای مرجعیت برای مبارزه با متجاوزان و ظالمین است.

وی در پایان با تاکید بر پایبندی نسل جوان بر آرمان‌های انقلاب گفت: نسل امروز ما ذره‌ای در مقابل استکبار عقب‌نشینی نخواهد کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نقدی عشایر