۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
جعفرزاده:

برخي دولتمردان در سطح وزير با جبهه پايداري ارتباط دارند

نماینده رشت در این گفتگو با طرح ادعای فوق خواستار "خانه تكاني اساسي در كابينه" شده است.
کد خبر : ۲۳۰۹۹۳
صراط: روزنامه اعتماد گفتگویی با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام داده که در آن ادعای ارتباط برخی اعضای دولت در سطح وزیر با جبهه پایداری مطرح شده است.

به گزارش صراط، نماینده رشت در این گفتگو با طرح ادعای فوق خواستار "خانه تكاني اساسي در كابينه" شده است.

بخشی از گفتگوی مذکور به شرح زیر است:

     فكر مي كنيد آقاي احمدي نژاد با چه نيروهايي وارد انتخابات مجلس خواهد شد؟ منظورم نيروهايي به جز پايداري است.
    احمدي نژاد روي كف جامعه سرمايه گذاري كرده است و شبكه مديران او، چه در استان ها و چه در مركز آماده ورود به انتخابات هستند. قابل پيش بيني است كه تعداد زيادي از وزرا و مديران او براي انتخابات مجلس صف بكشند. همان طيفي كه به طور علني برچسب «جريان انحرافي» هم به آنها نخورده و قابليت ائتلاف با جبهه پايداري را دارند. مهم اين است كه الان نخبگان جامعه ما در اين حوزه هنوز ضعيف عمل مي كنند. يعني شكست هاي قبلي هنوز براي ما درس نشده است. بعضا هم برخي از اعضاي دولت با عملكردشان آب به آسياب رقيب مي ريزند.
    
     اين صحبت شما درباره اعضاي دولت مبهم است. منظورتان كدام نيروهاست؟ نيروهاي بالادستي دولت؟
    بالاخره عدم دفاع منطقي از دولت و عدم روشنگري خودش موضع طيف اعتداليون را تضعيف مي كند. بماند كه بعضا برخي از نيروهاي دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه هايي مثل پايداري نشست و برخاست دارند و سعي مي كنند خود را به اين دست گروه هاي اصولگرا نزديك كنند. حتي بعضا دفاع هايي از آنها مي كنند كه اصلااين مسائل پالس هاي خوبي از طرف دولت نيست. تعدادشان در خود دولت كم است، اما بالاخره هستند و اخبارش به ما مي رسد. به طور مثال صلابتي كه در آقاي جهانگيري براي ادامه راه است يا آن وفاداري كه در آقاي نوبخت است و حتي برخي اعضا مثل آقاي پورمحمدي كه از اصولگراترين اعضاي كابينه هستند، متاسفانه در برخي ديگر نيست. عده اي به هر حال خط خود را از دولت جدا كرده اند و وفادار به دولت نيستند. به هر حال در سطح دولت و كابينه هم متاسفانه اين جريان وجود دارد. شك نكنيد كه برخي اعضاي كابينه اگر دولت به روز سختي برسد، با اين دولت و آقاي روحاني نخواهند بود و با كمترين فوت وقت به صف مقابل مي پيوندند. آقاي روحاني بايد سريعا براي اين افراد فكري بكند و قبل از اينكه كار سخت تر شود، يك خانه تكاني اساسي در كابينه انجام دهد. وقتي برخي دولتمردان حتي در سطح وزير با گروهي مثل جبهه پايداري ارتباطات سياسي دارند، چنين خانه تكاني اي اجتناب ناپذير به نظر مي رسد.
    
     چرا اينها شفاف تر مطرح نمي شوند؟ به هر حال شما كه مي گوييد دلسوز دولت هستيد.
    من تا جايي كه مي توانستم، گفته ام. مسلما بدون حضور رسانه با شفافيت تمام و با مستنداتي كه داشتم و مي دانستم اين مسائل را به اطلاع دولت رساندم. حال جزييات اين مسائل را نمي شود به صورت عمومي اعلام كرد. الان اعضاي اصلي و موثر دولت اين مسائل را مي دانند و فقط مانده كه چقدر توان اصلاح در دولت وجود داشته باشد. آقاي روحاني آدم با حوصله اي است و مي خواهد در يك فضاي تعاملي اين موضوع را حل و فصل كند. اما مشخصا رييس دولت نمي تواند بيايد درباره وزيرش چنين حرفي بزند. هيچكس توقع اين رفتار را ندارد. اما هواداران دولت توقع دارند كه اعضاي غيرهمسو از دولت كنار گذاشته شوند. چون به هر حال وقتي يك وزير غيرهمسو در كابينه باشد، تمام مجموعه تحت امرش غيرهمسو مي شوند و يك باره يك وزارتخانه راهي جدا از راه دولت مي رود.