۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

درآمد دانشگاه آزاد از شهریه‌ها در سال ۹۴

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب بودجه ۵۸ هزار میلیارد ریالی این دانشگاه در سال ۹۴ خبر داد و گفت: ۴۸ هزار میلیارد ریال آن مربوط به شهریه و بقیه خارج از شهریه است.
کد خبر : ۲۳۱۶۲۴
صراط: معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب بودجه ۵۸ هزار میلیارد ریالی این دانشگاه در سال ۹۴ خبر داد و گفت: ۴۸ هزار میلیارد ریال آن مربوط به شهریه و بقیه خارج از شهریه است.

فریدون رهنمای رودپشتی صبح امروز در جمع هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نقش دانشگاه آزاد در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی کشور را برجسته خواند.
 
وی با اشاره به تصویب بودجه دانشگاه آزاد در سال 94 تصریح کرد: حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مشخصی است و به همین منظور بودجه سال 94 این دانشگاه 58 هزار میلیارد ریال تصویب شد که 48 هزار میلیارد ریال آن از محل شهریه و بقیه نیز خارج از شهریه است.
 
معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین مقدار مذکور بودجه را نشانه رسالت مهم دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های خارج از شهریه و تبدیل به احسن کردن اموال مازاد یکی دیگر از مسئولیت‌های هیئت امنا و از فعالیت‌های این دانشگاه در سال94 است.
 
وی با بیان اینکه در بودجه 94 دانشگاه آزاد مبلغ 20 میلیارد ریال به عنوان جذب کمک‌های مردمی پیش‌بینی شد، افزود: رسیدن به این عدد در سال 94 به صورت نقدی و غیرنقدی در استانی مانند گیلان دور از دسترس نیست.
 
رهنمای‌رودپشتی، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد وارد فعالیت‌های ملی می‌شود، خاطرنشان کرد:  این دانشگاه در سه پروژه ملی آب شیرین‌کن جنوب کشور، امحای زباله و بازیافت آن در شمال کشور و کمک به برطرف شدن مشکل ریزگردها ورود می‌کند.
 
وی یادآور شد: دانشگاه آزاد از نظر علمی در برطرف شدن ریزگردها به کمک دولت می‌رود ضمن اینکه راه‌اندازی شهرک فناوری آزاد «شفا» نیز در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است که می‌توانیم با ایجاد آن سهمی در پارک‌های علم و فناوری داشته باشیم.
منبع: فارس