۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

اعتراض دانش آموزی به قتل یک سیاهپوست

صدها نفر از نوجوانان دانش آموز با برپایی تظاهرات در ویسکانسین نسبت به قتل یک نوجوان ۱۹ ساله سیاه پوست توسط یک مامور پلیس، اعتراض کردند.
کد خبر : ۲۳۲۰۹۹
صراط: صدها نفر از نوجوانان دانش آموز با برپایی تظاهرات در ویسکانسین نسبت به قتل یک نوجوان ۱۹ ساله سیاه پوست توسط یک مامور پلیس، اعتراض کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانش آموزان تظاهرات کننده در ویسکانسین با سر دادن شعارها و در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی نسبت به رفتار خشونت آمیز و نژاد پرستانه پلیس آمریکا نسبت به سیاه پوستان به شدت اعتراض کردند.
 
یکی از اعضای خانواده تونی رابینسون نوجوان سیاه پوستی که در یورش پلیس به آپارتمان در ویسکانسین کشته شده است، در این باره تاکید کرد: گرچه شاید آمریکایی‌ها به صورت تئوری از حقوق مساوی برخوردار باشند، ولی در عمل شاهد چیز دیگری هستیم. من از همه می‌خواهم تا فارغ از نژاد از این تظاهرات اعتراض آمیز حمایت کنند چرا که این یک مساله کاملا جهانی است.
 
"مت کنی" افسر پلیس روز جمعه با شلیک گلوله تونی رابینسون را به قتل رسانده است. این تازه ترین مورد از رفتار خشونت آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا با سیاه پوستان به شمار می‌‌رود که موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات شده است.
 
قتل این نوجوان سیاه پوست چند روز پس از آن صورت گرفته است که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که مامور پلیسی را که یک نوجوان سیاه پوست در فرگوسن را به قتل رسانده، محاکمه نخواهد کرد.
 
منبع: تسنیم