۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

آمریکا ابتدا مشکلات خود را حل کند

عضو کمیسیون امنیت مجلس نامه 47 سناتور آمریکایی درباره توافق هسته‌‌ای را نشانگر هرج و مرج سیاسی در آمریکا خواند و گفت: سیاستمداران آمریکایی باید ابتدا مشکلات خود را حل کنند بعد برای مذاکره با ایران حاضر شوند.
کد خبر : ۲۳۲۱۴۵
صراط: منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه 47 سناتور آمریکایی به ایران درباره توافق هسته‌ای گفت: نامه این افراد در حین مذاکرات نشان‌دهنده هرج و مرج در صحنه سیاسی آمریکاست.
 
وی اظهار داشت: جمهوری‌خواهان به عنوان اقلیت تندرو و افراطی در کنگره و همچنین تعدادی عرب آلزایمری به نام گروه فشار در حین مذاکرات هسته‌ای گویا وظیفه بر هم ریختن معرکه را دارند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی با طرح این سؤال که نمی‌دانیم در آمریکا چه کسی تصمیم‌گیر اصلی است؟ گفت: اگر در ایران اختلاف سلیقه در خصوص مذاکرات هسته‌ای باشد وقتی مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر اصول توافق خوب در مذاکرات تأکید دارند همه ملت و دولت تحت فرمان ایشان قرار می‌گیرند و این کلید واژه به عنوان وحدت ایران شناخته می‌شود.
 
وی تأکید کرد: گویا در درون آمریکا هرج و مرج کامل حکمفرماست که با این شرایط به هیچ وجه حکومت‌داری ممکن نیست، لذا این موضوع می‌تواند برای اعتبار آمریکا در عرصه بین‌الملل بد باشد.
 
حقیقت‌پور تصریح کرد: هیچ تضمینی برای انعقاد قراردادهای بین‌المللی با آمریکا در عرصه بین‌الملل وجود ندارد و دولت‌ها باید نگران و هراسان برای امضای قرارداد با یانکی‌ها باشند، زیرا امکان دارد قول‌های آنها اجرایی نشود.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: نامه این سناتورهای تندرو از جنبه‌های سیاسی و اجتماعی در آمریکا بسیار زشت است و حکومت‌داری در آمریکا را بی‌اعتبار کرده است.
 
حقیقت‌پور در پایان اظهار داشت: باید سیاستمداران آمریکایی ابتدا مشکلات خود را بررسی کنند بعد برای مذاکره با ایران حاضر شوند. در ایران همه ملت بر روی توافق خوب وحدت دارند و این آمریکایی‌ها هستند در مورد توافق دچار اختلاف هستند.
منبع: فارس