۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲

واکنش حدادعادل به نامه سناتورهای آمریکا

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر اینکه توجه به مقوله فرهنگ نباید تا پایان سال اقتصاد و فرهنگ به فراموشی سپرده شود، مجید مجیدی را به عنوان چهره فرهنگی سال ۹۳ انتخاب کرد.
کد خبر : ۲۳۱۹۷۸
صراط: غلامعلی حدادعادل، نماینده تهران در مجلس در حاشیه مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «محض اطلاع» در پاسخ به خبرنگاران درباره ارزیابی اش از نامه سرگشاده ۴۷ سناتور آمریکایی خطاب به مسئولان ایران درباره کم دوام بودن توافق هسته ای در آمریکا و تاثیر آن بر مذاکرات اظهار داشت: تصور می کنم در داخل آمریکا رقابتی بر سر مساله ایران وجود دارد و در واقع این نامه نتیجه صف‌بندی‌هایی است که در سیاست داخلی آنها وجود دارد.

وی افزود: آنچه که برای ما وجود دارد حفظ عزت و منافع ملی کشورمان و پایان تحریم‌های ظالمانه است که امید داریم در مذاکرات حاصل شود.

حدادعادل تصریح کرد: اگر رئیس جمهور دیگری هم در آمریکا به روی کار بیاید و رفتار متفاوتی داشته باشد، ما متناسب با آن اقدام خواهیم کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره ارزیابی‌اش از فعالیت فرهنگی کشور در سال اقتصاد و فرهنگ گفت: از رهبر معظم انقلاب ممنونیم که با این نام‌گذاری توجه ما را به این دو رکن اساسی جلب کرد و از امثال خود هم گله دارم که نتوانستم آنچنان که شایسته مردم ایران است، از زاویه اقتصاد و فرهنگ در خدمت آنها باشم. امیدوارم که توجه به مساله فرهنگ مختص امسال نماند و در سال های آینده نیز توجه لازم به آن بشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد انتخاب چهره فرهنگی سال نیز خاطر نشان کرد: بنده، آقای مجید مجیدی را به خاطر ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)» چهره فرهنگی سال انتخاب می کنم.

منبع: مهر