۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

بان‌ شخصاً پرونده سلمان را پیگیری می‌کند

رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، تصمیم منامه در بازداشت دبیرکل جمعیت «الوفاق» را «اشتباه» توصیف و تاکید کرد دبیرکل سازمان ملل شخصاً این پرونده را پیگیری می‌کند.
کد خبر : ۲۳۲۸۳۱
صراط: «زید بن رعد» رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تصمیم نظام بحرین در بازداشت شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» را «اشتباه» توصیف کرد.
 
به گزارش وبگاه خبری «مرآة البحرین»، بن رعد جمعه گذشته (دیروز) با حضور در نشست دیدار با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد جهان، با بیان اینکه «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل شخصا پرونده بازداشت شیخ علی سلمان را پیگیری می‌کند، تاکید کرد که به مقامات بحرینی عدم رضایت خود به عنوان رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از بازداشت شیخ سلمان را توضیح داده است.
 
وی در ادامه تاکید کرد که علاوه بر او، دبیر کل سازمان ملل نیز موضوع بازداشت شیخ سلمان را شخصا دنبال می‌کند و وضعیت حقوق بشر در آنجا را رصد می‌کنند.
 
شیخ علی سلمان هفتم دی ماه گذشته توسط وزارت کشور بازداشت و به منظور بازجویی به دادستانی کل انتقال داده شد. پس از تکمیل روند بازجویی، روند محاکمه ظالمانه وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی شروع شده و در دومین جلسه محاکمه وی، به تداوم بازداشت دبیر کل جمیعت الوفاق حداقل تا برگزاری سومین جلسه دادگاه در تاریخ 5 فروردین رأی داده شد.
منبع: فارس