۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

وزیر کشور: مشارکت مردم لازمه امنیت است

وزیر کشور با اعلام اینکه هیچ دستگاهی مانند ناجا با مردم این چنین تعامل مستقیم ندارد، گفت: یکی از مولفه‌های بزرگ امنیت پایدار، حضور و مشارکت همه‌ جانبه مردم در صحنه‌‌های امنیتی است.
کد خبر : ۲۳۲۸۵۵
صراط: عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی ناجا،‌ گفت: امروز که تقدیر و تشکر رهبر انقلاب از سردار احمدی‌مقدم و تمامی پرسنل ناجا را شاهد بودیم، باید این موضوع را لطف همه جانبه خدا بدانیم و در برابر آن شکرگزار باشیم.
 
وی افزود: همه ما باید با هم متحد شویم تا انقلاب اسلامی را که یادواره شهدا و امام راحل است، در مسیر تکامل، ترقی و پیشرفت همراهی کنیم تا همه ابعادی که مد نظر است، محقق شود.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه تبعیت از رهبری، وظیفه و تکلیف شرعی است، افزود: من به شخصه به سردار احمدی‌مقدم تبریک می‌گویم و از ایشان به پاس همه تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در نیروی انتظامی انجام داده‌اند، تشکر و تقدیر می‌کنم.
 
رحمانی فضلی با اعلام اینکه سردار اشتری هم نیرویی جوان، مومن، ولایت‌مدار و برای اندیشه‌های راهبردی مورد قبول همه اعضای نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، ستاد کل و دولت است، افزود: امیدوارم ایشان به لطف خدا مورد حمایت و مشارکت مردم نیز قرار گیرند.
 
وی در ادامه افزود: سردار اشتری به عنوان کسی که در کنار سردار احمدی‌مقدم مشغول به خدمت بود، مسیری را که شروع شده است، باید تکمیل کند و برای تقویت اقتدار نیروی انتظامی، نظم عمومی، بهبود وضعیت معیشت نیروهای ناجا، آموزش و تربیت کادر انقلابی، تدبیر و چاره‌اندیشی‌های بلند مدت و همچنین قدرت پیش‌بینی، طراحی، اولویت‌بندی و اقدام به موقع، تلاش کند.
 
وزیر کشور گفت: همه این موارد می‌تواند از نیروی انتظامی رو به رشد ما یک نیروی انتظامی موثر، موفق و ولایی بسازد.
 
رحمانی فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه همه ما باید به دنبال این باشیم که امنیت پایدار را در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه و عملیاتی کنیم،‌ افزود: باید این کار را به نحوی انجام دهیم که هیچ دشمن خارجی  و  داخلی، فرصت طلب، مجرم و قانون‌گریز، توان طمع به جمهوری اسلامی را نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: هیچ دستگاهی در کشور همانند ناجا با مردم تعامل ندارد. یکی از مولفه‌های بزرگ امنیت پایدار، حضور و مشارکت قوی مردم در صحنه‌های امنیتی است.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه ناجا، حافظ آزادی‌های مشروع و قانونی در کشور است، گفت: ما می‌توانیم رشد و شکوفایی اقتصادی،‌ بالندگی سیاسی، تحولات معقول اجتماعی و اصول و ارزش‌های فرهنگ دینی را با کمک پرسنل ناجا به انجام برسانیم.
 
رحمانی فضلی در پایان با تاکید بر اینکه فرماندهان ناجا باید ضمن رعایت کامل دستورات رهبری، اولویت‌بندی دقیقی از موضوعات تحت فرماندهی خود داشته باشند، افزود: بدون شک دولت تدبیر و امید و وزارت کشور به دلیل وظیفه ذاتی خود و هم به دلیل تاکید رهبری، خود را موظف می‌داند که از فرماندهی ناجا و اقدامات نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها حمایت کند.
منبع: مهر