۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

سیدحسن نصرالله جمعه سخنرانی می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه در مراسم اعلام همبستگی مردم لبنان با ملت یمن و محکوم کردن تجاوز عربستان سعودی به این کشور سخنرانی می‌کند.
کد خبر : ۲۳۷۳۵۰
صراط: دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه در مراسم اعلام همبستگی مردم لبنان با ملت یمن و محکوم کردن تجاوز عربستان سعودی به این کشور سخنرانی می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری العهد، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب ‌الله لبنان جمعه آینده در مراسم اعلام همبستگی با ملت یمن و محکوم کردن تجاوز عربستان سعودی بر ضد این کشور سخنرانی می‌کند.
 
حزب‌الله لبنان با اعلام این خبر ضمن صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: حزب‌الله از شما (مردم لبنان) برای مشارکت در مراسم همبستگی و وفاداری و فریاد حق‌طلبی در برابر پادشاه ظالم که برای حمایت و تأیید ملت قهرمان و شجاع یمن و محکوم کردن تجاوز سعودی - آمریکایی به این کشور برگزار می‌شود، دعوت می‌ نماید.
 
براساس این بیانیه قرار است سید حسن نصرالله دبیر کل حزب ‌الله لبنان در این مراسم که ساعت 17 به وقت محلی در روز جمعه 17 آوریل (28 فروردین) در مجتمع سیدالشهدا واقع در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار خواهد شد، سخنرانی کند.
 
سیدحسن نصرالله در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به اوضاع یمن اشاره و تصریح کرد که عربستان سعودی به دنبال تسلط مجدد بر یمن است و صحبت در مورد هیمنه ایران بر این کشور صحیح نیست. یمنی ها تلاش دارند تا کشور خود را به دولتی مستقل تبدیل کنند که در کنار آرمان‌های منطقه‌ای و جنبش‌های مقاومت قرار بگیرد. خروج یمن از تسلط سعودی‌ها به معنای خروج از تسلط آمریکا است، این در حالی است که این کشور موقعیتی استراتژیک دارد. از همین منظر تجاوز به یمن تجاوزی آمریکایی – سعودی و اسرائیلی است که در نتیجه نگرانی از بالا گرفتن شعارهای " مرگ بر اسرائیل " در این کشور آغاز شده است.
 
نصرالله گفت: عربستان همیشه با پول خود دیگران را برای جنگ به خدمت می گیرد. عربستان در طول دوره گذشته در سوریه و عراق و یمن و سومالی و لبنان پول خرج کرده است. عربستان در تمامی جنگ‌های نیابتی خود در منطقه شکست خورد، اما چیزی که باعث شده در یمن به صورت مستقیم وارد معرکه شود این است که نیروهای داخلی که برای آن‌ها هزینه می‌کند قادر به انجام هیچ اقدامی نیستند.
 
نصرالله تصریح کرد که عربستان سعودی باید جنگ را متوقف کند و بگذارد یمنی ها با یکدیگر زیر نظر سازمان ملل گفتگو کنند. جماعت انصار الله اعلام کرده که با گفتگو در هر دولت بی‌طرفی موافق است، اگر من هم جای آن‌ها بودم در نزد کسانی که ما را می کشند، به گفتگو نمی‌نشستم.
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از اهدافی که برای حملات هوایی به یمن تعریف ‌شده بود، محقق نشده است. این نشان ‌دهنده شکست بزرگ تجاوز عربستان و آمریکا به یمن است. اگر ما اظهارات سخن‌گوی رسمی ائتلاف جنگی بر ضد یمن را دنبال کنیم، می‌بینیم که وی به دنبال یک دستاورد است، اما برعکس تمایل وی هیچ دستاوردی محقق نشده، بلکه آن‌ها [با این حمله] اکثریت قریب به اتفاق ملت یمن را به عناصری ضد سعودی تبدیل کردند که در تظاهرات مختلف فریاد مرگ بر آل سعود سر می‌دهند.
 
بسیج مردمی بر ضد آل سعود به علت کشتار غیرنظامیان در حال افزایش است. این درحالی است که فرماندهانی که در یمن درگیری‌ها را اداره می‌کنند، تاکنون تصمیم به بستن تنگه باب المندب یا حمله به اهدافی در داخل عربستان سعودی نگرفتند، این در حالی است که قادر به این کار هستند.
 
وی تاکید کرد که عربستان سعودی شکست سختی در یمن خواهد خورد و این شکست در اوضاع داخلی عربستان و خانواده حاکم بر این کشور تاثیر خواهد گذاشت.
منبع: تسنیم