۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

ظریف خواستار تشکیل دولت جدید یمن شد

وزیر خارجه ایران که در شهر آستانه با همتای قزاقستانی خود دیدار کرده، درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه از قبیل یمن اظهارنظر کرد.
کد خبر : ۲۳۷۴۵۹
صراط: وزیر خارجه ایران که در شهر آستانه با همتای قزاقستانی خود دیدار کرده، درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه از قبیل یمن اظهارنظر کرد.

محمدجواد ظریف در قزاقستان مواضع وزارت خارجه ایران درباره مسائل منطقه از قبیل حملات عربستان سعودی به یمن و موضوع مقابله با داعش را مطرح کرد.
 
به گزارش رویترز، محمدجوادظریف روز دوشنبه(امروز) خواستار تشکیل دولت جدید یمن با مشارکت همه گروه‌های سیاسی در این کشور شد و همچنین تاکید کرد که ایران  می‌تواند در فرایند دوره گذار سیاسی در یمن ایفای نقش کند.
 
از سوی دیگر برخی از رسانه‌ها هم به نقل از ظریف گزارش دادند که وزیر خارجه ایران بر نیاز به همکاری برای مقابله با داعش تاکید کرد. به گفته این رسانه‌ها وی در دیدار خود با وزیر خارجه قزاقستان در آستانه، درباره تهدید و خطر داعش به گفت‌وگو نشست.
 
«یرلان ادریسوف» و محمدجواد ظریف پس از پایان گفت‌وگوی دوجانبه به خبرنگاران حاضر در آستانه گفتند که آنها درباره روابط دوجانبه، موضوعات امنیتی منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند و همچنین درباره سفر برنامه2ریزی شده نورسلطان نظربایق رئیس‌جمهور قزاقستان به ایران هم گفت‌وگو کردند.
 
بنا بر این گزارشها، وزیر خارجه قزاقستان که کشورش سابقه میزبانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را دارد، به آقای ظریف حصول بیانیه «چارچوب مشترک» در مذاکرات سوئیس را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد توافق جامع تا 30 ژوئن به امضای طرفین برسد.
 
قرار است وزیر خارجه ایران در جریان سفر به آستانه با نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان هم دیدار داشته باشد.
منبع: فارس