۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

روایت مسئول حراست از مذاکره با کی‌روش

رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش که نماینده این وزارت‌خانه در مذاکره با کی‌روش بود، بالاخره با این مربی به توافق رسید. با حضور او مشخص شد وزارت ورزش هم به ماندن سرمربی پرتغالی تیم ملی رضایت داده است. او طی جلساتی سعی کرد فدراسیون و کی‌روش را به یک تفاهم برساند. حسنی‌خو در مورد قرارداد کی‌روش و مسائل پیرامونی آن مباحثی را روشن کرد.
کد خبر : ۲۳۸۴۹۲
صراط: رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش که نماینده این وزارت‌خانه در مذاکره با کی‌روش بود، بالاخره با این مربی به توافق رسید. با حضور او مشخص شد وزارت ورزش هم به ماندن سرمربی پرتغالی تیم ملی رضایت داده است. او طی جلساتی سعی کرد فدراسیون و کی‌روش را به یک تفاهم برساند. حسنی‌خو در مورد قرارداد کی‌روش و مسائل پیرامونی آن مباحثی را روشن کرد.

مشروح گفت‌وگوش با مدیرکل حراست وزارت ورزش در پی می‌آید:

* آقای حسنی‌خو، به عنوان سوال اول از اینجا شروع کنیم چه شد که وزیر ورزش، شما را به عنوان نماینده وزارت در مذاکرات با کی‌روش انتخاب کرد؟

راستش را بخواهید، خودم هم واقعا نمی‌دانم چرا دکتر گودرزی من را به عنوان نماینده انتخاب کردند.

* شاید در شما قدرتی برای مذاکره دیده‌اند... .

مذاکرات ما با کی‌روش مانند مذاکرات 1+5 با کشورمان بود؛ حساس و طولانی. دیدید که نزدیک به هفت ساعت مذاکره داشتیم.

* به نظر می‌رسید وزارت ورزش با حضور این مربی پرتغالی در راس کادر فنی تیم ملی مخالف است اما به یک‌باره تغییر نظر داد. علت این چرخش موضع چه بود؟

وزارت ورزش بعد از جلسات مشورتی‌ای که داشت، به این جمع‌بندی رسید که کی‌روش در تیم ملی باقی بماند. ما هم به همین دلیل در جریان جلسات مختلف، تمام تلاش خود را کردیم تا با این مربی به توافق برسیم.

* این موضوع صحیح است که دولت موافق حضور کی‌روش در تیم ملی بود و به همین دلیل وزارت مجبور شد با حضور او موافقت کند؟

من در این‌باره چیزی نمی‌دانم و باید از وزیر سوال کرد اما به طورکل، دولت و وزارت‌خانه موافق ماندن ایشان هستند. ما همه تلاشمان را می‌کنیم فضایی ایجاد کنیم تا کی‌روش بماند. فدراسیون فوتبال مکلف است شرایط را مهیا کند. وزارت‌خانه هم سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند، امکانات را فراهم کند. خوشبختانه این فضا فراهم شده که برای ماندن کی‌روش تلاش کنیم. ما همه تلاشمان را می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد ولی در حد مقدوراتمان می‌توانیم کار کنیم، نه بیشتر از آن.

* با این حال، بعد از جلسه شما با کی‌روش و توافق با این مربی، او باز هم صحبت از گروگان بودن در ایران کرد و از مشکلات حرف زد.

در مورد قرارداد کی‌روش سه یا چهار موضوع مهم وجود دارد؛ اولین موضوع مالیات این مربی است. من به شدت مخالف این هستم که مالیات این مربی را فدراسیون بدهد اما با توجه به قراردادی که وجود دارد، فدراسیون این قضیه را بر عهده گرفته است. آقای کفاشیان در جلسه‌ای که حضور داشتیم قول دادند که مشکل به‌زودی حل و فصل شود. حالا باید دید تا چه حدی کفاشیان توانسته این مشکل را حل کند. موضوع بعدی بحث امکانات، سفرها و اردوها بود. طبق گفته کی‌روش، ۱۴ اردو برای تیم ملی احتیاج است. او از ما خواست هم کمپ تیم ملی را بازسازی کنیم و هم سالن بدنسازی را. مسئله بعدی ۲۵ مسابقه‌ای بود که ایشان انتظار دارند برگزار شود. ما به او اعلام کردیم تا جایی که امکان دارد، سعی می‌کنیم امکانات لازم را فراهم کنیم. اما به هرحال ایشان چهار سال در ایران بودند و باید شرایط را هم در نظر بگیرند.امکان دارد ایده‌آل ایشان انجام نشود که این موضوع نباید باعث عصبانیت او شود. اگر هم به توفیقی در فوتبال رسیده‌ایم با همین امکانات بوده است. پس ایشان باید با همین امکانات کار کند و با آن کنار بیاید.

* کفاشیان اعلام کرده وزارت ورزش قول داده از ما حمایت مالی کند. این قضیه تا چه حدی صورت می‌گیرد؟

همان طور که می‌دانید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هر ساله طبق بودجه‌ای که دارند، به فدراسیون‌ها کمک مالی می‌کنند. ما هم به طور قطع این کمک را به فدراسیون فوتبال خواهیم کرد. قرار است در بعضی موارد مانند مسائل ارزی و مالیات نیز کمک کنیم تا مشکلی برای فدراسیون به وجود نیاید.

* قرارداد با کی‌روش تا چه حدی با ایده‌آل‌های وزارت ورزش فاصله دارد؟

آن چیزی که مورد نظر وزارت ورزش است، این است که کی‌روش در چارچوب قرارداد خود عمل کند و دیگر به کارهایی که در حوزه او نیست وارد نشود. در این قرارداد هم همین‌گونه عمل کردیم.

* یکی از مباحث مهم، انتخاب سرپرست است. آیا به توافق رسیده‌اید؟

سرپرست تیم ملی با توجه به کار حساسی که پیش رو دارد، باید با توافق طرفین قرارداد انتخاب شود. در این جلسه قرار شد رئیس فدراسیون فوتبال فردی را معرفی کند تا با یک توافق به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شود. این فرد به طور قطع با صلاحدید وزارت‌خانه سرپرست تیم ملی می‌شود.

* دلالی کی‌روش مسئله دیگری بود که مطرح شد. شما وارد این موضوع نمی‌شوید؟

بعضی از افراد صحبت‌هایی در مورد کی‌روش انجام دادند که ما قرار نیست بر اساس صحبت‌هایی که پایه و اساس ندارد قضاوت کنیم. من به کی‌روش حق می‌دهم که از این صحبت‌های نامربوط ناراحت شود.

منبع: شرق