۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

زمان احتمالی دیدار آینده کری و ظریف

مقامات آمریکایی اعلام کردند وزیر خارجه آمریکا احتمالاً روز دوشنبه هفته آینده در حاشیه کنفرانس ۲۰۱۵ «ان پی تی» با همتای ایرانی خود در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کند.
کد خبر : ۲۳۸۷۳۹
صراط: مقامات آمریکایی اعلام کردند که احتمالاً «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هفته آینده در نیویورک برای اولین بار از زمان رسیدن به تفاهم هسته‌ای «لوزان» سوئیس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
 
بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی می‌گویند که احتمال این وجود دارد که کری و ظریف روز دوشنبه هفته آینده در حاشیه کنفرانس 2015 بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) که قرار است در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شود، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
 
طبق این گزارش، این اولین دیدار وزرای خارجه آمریکا و ایران از دوم آوریل به حساب می‌آید که در آن تاریخ ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به تفاهم هسته‌ای رسیدند.
 
مذاکرات در سطح مدیران سیاسی و کارشناسان قرار است از روز چهارشنبه (امروز) در وین درباره موضوع هسته‌ای ایران از سرگرفته شود تا کار نگارش توافق نهایی را به امید رسیدن به توافق هسته‌ای تا پایان 30 ژوئن آغاز کنند.
 
با اینحال «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که کری قرار است روز یکشنبه هفته آینده میزبان «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن در یک ضیافت شام در خانه خود در بوستون باشد.
 
بر اساس این گزارش، کری سپس روز دوشنبه هفته آینده عازم نیویورک می‌شود و قرار است در کنفرانس ان پی تی سخنرانی کند.
 
طبق این گزارش، وزیر خارجه آمریکا و «اشتون کارتر» رئیس پنتاگون همچنین قرار است در نیویورک با همتایان ژاپنی خود دیدار کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: کری ظریف دیدار