۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

افشارزاده: سهمیه نگیریم، جریمه می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: جلسه با پیشکسوتان اصلاً علیه قلعه‌نویی نبود و بلکه در جهت حمایت از او بود.
کد خبر : ۲۳۸۵۵۱
صراط: بهرام افشارزاده در خصوص جلسه امروزش در باشگاه استقلال اظهار داشت: موضوعات مختلفی مطرح شد که از جمله می‌توان به مسئله نحوه واگذاری باشگاه به بخش خصوصی اشاره کرد. پوری‌حسینی مطالبی خواسته بود که ما آنها را آماده کردیم. چارت جدید باشگاه و اساسنامه تدوین شد. همچنین اطلاعاتی در مورد مسائل مالی وجود داشت که آنها را هم تهیه کردیم.
 
وی ادامه داد: موضوع بعدی استعفای صاحب‌پناه بود. وی چند ماه مسافرت بود و ما امروز استعفایش را قبول کردیم و قرار شد از این پس مقداد نجف‌نژاد رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال باشد.امیدوارم حضورش مفید باشد.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: همچنین در مورد واگذاری باشگاه به بخش خصوصی قرار شد جلساتی را با سازمان خصوصی‌سازی برگزار کنیم و آخرین شرایط را مورد بررسی قرار دهیم تا برخی ابهامات برطرف شود که اگر واگذاری انجام نشد ادامه کار باشگاه چگونه خواهد بود و چه فرد یا افرادی می‌‌توانند کار را در دست بگیرند. خیلی از این مسائل در جلسه با پوری‌حسینی و گودرزی حل خواهد شد.
 
وی در مورد مسائل فنی تیم استقلال گفت: هیأت مدیره تصمیم گرفته تا حمایت کامل از قلعه‌نویی انجام شود تا این چند بازی هم به اتمام برسد. امیدوارم در چند بازی اخیر نتایج خوبی حاصل شود و بتوانیم سهمیه آسیا را کسب کنیم. ما از اول حامی قلعه‌نویی بودیم و باز هم از وی حمایت می‌کنیم.
 
افشارزاده در خصوص مصاحبه‌های روز گذشته‌اش که موجب ناراحتی برخی از استقلالی‌ها شده بود اظهار داشت: دیروز عصبانی نبودم. قلعه‌نویی امروز صبح با من صحبت کرد اما من هنوز سر حرف‌های دیروزم هستم. البته قصد تضعیف کسی را ندارم . ما 13 بازی را از حریفان پیش بودیم اما واگذار کردیم که این موضوع باید توسط کادر فنی آسیب‌شناسی می‌شد چرا که آنها باید به هیأت مدیره و مردم پاسخگو باشند.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: قلعه‌نویی بعد از صحبت‌های من گفت‌وگویی انجام داد و تمام مسائل و مشکلات را بیان کرد. وی مسئله دوندگی بازیکنان در زمین و بحث فنی را مطرح کرد که آنها را بررسی می‌کنیم.
 
وی در خصوص پیشکسوتان باشگاه گفت: احترام پیشکسوتان باید همیشه حفظ شود و باشگاه استقلال هم همین کار را انجام خواهد داد. قلعه‌نویی حرفی در مورد پیشکسوتان نزد اما مطمئن باشید ما به آنها که سرمایه‌های باشگاه هستند احترام خواهیم گذاشت.
 
افشارزاده در مورد اظهارات سبک‌دست مبنی بر اینکه تا 9 اردیبهشت پولی به باشگاه تزریق نخواهد کرد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد سبک‌دست نگران این است که پس از واگذاری باشگاه به بخش خصوصی مالکان نتوانند مبالغ را پرداخت کنند. فکر می‌کنم اظهارات وی درست نباشد چرا که سبک‌دست متعهد شده بیش از 6 میلیاردی که باقی مانده است را پرداخت کند.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه دیگر با تاج حرف نمی‌زنم، خاطرنشان کرد: چند بار با تاج صحبت کردم اما وی همیشه می‌گوید توانایی گرفتن پول از صداوسیما را ندارد. امیدوارم مسئولان صداوسیما زودتر بدهی‌های خود را پرداخت کنند و تاج هم سهم ما را بدهد. بچه نیستم که قهر کنم در قاموس ما قهر جایی ندارد اما یک حق برای باشگاه و بازیکنان وجود دارد که من باید آن را پیگیری کنیم. البته تاج هم زودتر از این‌ها باید کارهای مربوط به این موضوع را انجام می‌داد.
 
افشارزاده ادامه داد: قرار شد اگر تیم ما موفق به کسب سهمیه نشود نسبت به جریمه و اتخاذ تصمیم ویژه اقدام کنیم. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد باید تصمیمات جدیدی گرفته شود امیدوارم در چهار بازی حداقل نتیجه‌ای کسب شود که در پی آن استقلال آسیایی شود. قطعا ما دوست داریم قهرمان شویم اما در حال حاضر دنبال کسب سهمیه آسیا هستیم.
 
وی با بیان اینکه برای فصل آینده تکلیف باشگاه مشخص نیست، گفت: هر فرد یا ارگانی که رو کار آمد باید تصمیم‌گیری کند. در پایان بازی‌ها هم ما تصمیمات خاصی اتخاذ خواهیم کرد که قطعا به سود استقلال خواهد بود.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به شرایط مالی باشگاه خاطرنشان کرد: شرکت توسعه صنایع نوین باید مبلغی را بپردازد که حداکثر تا روز نهم اردیبهشت باید آن را به دست‌مان برساند. این شرکت تاکنون حدود 18 میلیارد پرداخت کرده است در حالی که قرار اولیه ما 35 میلیارد بود. همچنین 10 میلیارد قرار بود تاج پرداخت کند که تاکنون 800 میلیون تومان داده است و 5 میلیارد هم قرار بود هیأت مدیره بدهد که تاکنون هیچ پولی پرداخت نکرده‌اند.
 
افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر با مربی دیگری مذاکره کرده‌اید یا خیر، تصریح کرد:‌با هیچ مربی مذاکره نکرده‌ایم و قلعه‌نویی با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.
 
به گزارش فارس، بهرام افشارزاده پس از صحبت با خبرنگاران مقابل دوربین تلویزیونی در مورد جلسه با حسن روشن و پیشکسوتان اعلام کرد: از او تشکر می‌کنم. مطالبی که دیروز در جلسه بیان شد مفید بود. روشن گزارشی در مورد فعالیت‌هایش ارائه کرد. نمی‌دانم چرا از من انتقاد می‌شود که در این جلسه شرکت کردم. خوشحالم در آن جلسه حضور پیدا کردم و روشن هم قبول کرد در چهار مسابقه پایانی لیگ هوای تیم را داشته باشد و انتقادات را نگه دارد.
 
مدیرعامل استقلال در مورد اینکه قلعه‌نویی اعلام کرده روشن برای اینکه او را بشناسد انتقاد می‌کند، اظهار داشت: روشن یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران بوده که دارای کیفیتی استثنایی در فوتبال ایران بوده است.
 
افشارزاده در مورد اینکه گفته شده بازیکنان استقلال 8-7 ماه پول نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی پولی به دست ما می‌رسد آن را بین اعضای تیم تقسیم می‌کنیم. شاید مبلغ این پول کم باشد اما این کار را انجام می‌دهیم. شب عید پولی به دست ما رسید که بین کادر فنی و تعدادی از بازیکنان تقسیم کردیم. اعضای تیم تا اینجا بین 40 تا 50 درصد پول گرفته‌اند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در هر جایی اختلاف سلیقه وجود دارد و این مسائل برای پیشرفت کار است. دلخوری وجود نداشت.از رسانه‌ها می‌خواهم در این هفته‌های باقیمانده کمتر به حواشی بپردازند و اجازه بدهند کارمان را دنبال کنیم.
 
مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که آیا امیر قلعه‌نویی از انتقاداتی که علیه او شده ناراحت است، خاطرنشان کرد: او از مطالب من ناراحت نشد چرا که بحث‌مان فنی بود. به قلعه‌نویی گفتم چرا در سیزده مسابقه که یک بر صفر یا دو بر صفر جلو بودیم نتیجه را واگذار کریم و در این رابطه آسیب‌شناسی داشتیم. او هم آماری در ارتباط با دوندگی تیم و مسائل مختلف ارائه کرد.
 
افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا از این گزارش‌ها قانع شده است، تصریح کرد: مشکلات بدنی با فنی متفاوت است. در مقطعی از لحاظ نتیجه‌گیری دچار مشکل شدیم. اگر تیم از لحاظ بدنی دچار مشکل باشد این مسئله روی کار فنی هم تأثیر می‌گذارد. طبق آنالیزهایی که قلعه‌نویی ارائه کرد میزان دوندگی تیم و شرایط بدنی را توضیح داد. به هر حال در پایان فصل این مسائل به طور دقیق‌تری مشخص خواهد شد.
 
وی در مورد اینکه آیا از نتایج تیم دلخور است، تأکید کرد: دلخور نه ولی ناراضی هستیم.
 
مدیرعامل استقلال در مورد توقعش از تیم گفت: توقع‌مان این است که در چهار بازی پیش رو موفق شویم و کسب سهمیه کنیم.
 
افشارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: حسن روشن دیگر تا پایان مسابقات صحبتی نمی‌کند. از دوستان‌مان تشکر می‌کنم که روز گذشته این جلسه را برگزار کردند. جلسه دیروز به هیچ وجه علیه قلعه‌نویی نبود بلکه در جهت تقویت قلعه‌نویی بود.
 
وی در مورد اینکه آیا سازمان لیگ به تعهدات خود عمل کرده است، اظهار داشت: با مهدی تاج صحبت کردم و او گفت از صداوسیما پولی نگرفته‌ام. با توجه به اینکه در بحران هستیم درخواست کردم هر چه زودتر اگر پرداختی از صداوسیما انجام شد مبلغی را در اختیارمان بگذارند.
 
مدیرعامل استقلال در مورد اینکه آیا با مهدی تاج دوباره تماس می‌گیرد، عنوان کرد: به هیچ وجه تماس نمی‌گیرم. وقتی پول برسد آنها در اختیارمان می‌گذارند.
 
افشارزاده در مورد تکلیف استقلال عنوان کرد: شرایط استقلال پس از 9 اردیبهشت مشخص می‌شود و اگر واگذاری اتفاق نیفتد آن وقت وزارت در مورد آینده تیم تصمیم می‌گیرد.
 
وی در مورد اینکه آیا روی خریدهای نیم‌فصل نظارت داشته و اینکه قلعه‌نویی اعلام کرده کاوه رضایی را باشگاه جذب نکرده است، گفت: روی همه خریدها نظارت داشتیم. پول جذب رضایی را نداشتیم او 200 میلیون به سایپا بدهکار بود و 300 میلیون هم از ما می‌خواستند که این پول را نداشتیم پرداخت کنیم.
 
مدیرعامل استقلال در پایان گفت: در ادامه مسابقات به کسب سهمیه آسیایی امیدوارم.
منبع: فارس