۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

حقیقت‌پور: سوال از روحانی به صلاح نیست

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سئوال از رئیس‌جمهور آن هم به دلیل انتشار نیافتن فکت‌شیت درست و منطقی به نظر نمی‌رسد و به صلاح کشور نیست.
کد خبر : ۲۳۹۵۱۹
صراط: نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سئوال از رئیس‌جمهور آن هم به دلیل انتشار نیافتن فکت‌شیت درست و منطقی به نظر نمی‌رسد و به صلاح کشور نیست.

منصور حقیقت‌پور  اظهار کرد: تاکنون 30 امضا در مجلس برای سئوال از رئیس جمهور جمع‌آوری شده و بنده آن را امضا نکردم و معتقدم در این شرایط که مقام معظم رهبری بر همدلی و هم‌افزایی بیشتر تاکید دارند نباید با بیان این موضوعات به دنبال ایجاد برخی حاشیه‌ها بود.

وی افزود: در حالی که رئیس جمهور در این موضوع با هماهنگی مقام معظم رهبری برخی اقدامات را انجام داده و امکان انتشار فکت‌شیت وجود ندارد نباید در این شرایط ما با زور و اجبار بخواهیم به برخی از مسائل دامن بزنیم که اصلا به صلاح واقعی کشور و نظام نیست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطعا نمایندگان با تمکین به رهنمودهای مقام معظم رهبری اجازه خواهند داد تا در موقعیت مناسب فکت‌شیت انتشار یافته و رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در این زمینه صحبت‌ها را به صورت دقیق و مفصل انجام دهند تا امکان تصمیم‌گیری مناسب در این زمینه برای مسئولان امر و نمایندگان مجلس فراهم آید.

رئیس جمهور از سخنرانی پرحاشیه پرهیز کند

حقیقت‌پور در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهور کشورمان در جمع نیروهای انتظامی که «پلیس کاری به پیاده شدن اسلام نداشته باشد» بیان کرد: بیان این مطالب منطقی و درست نبوده و از رئیس جمهور انتظار می‌رود از سخنرانی پرحاشیه پرهیز کنند.

وی ادامه داد: هر چند مقصود و نیت رئیس جمهور در بیان این مطالب شاید درست و منطقی باشد اما در ظاهر چنین جلوه می‌کند که پلیس قوانین نظام اسلامی را نباید اجرا کند در حالی که قانون اساسی ما برگرفته از مکتب اسلام است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از سخنرانی بیش از حد مسئولان کشور به جای عمل کردن گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران رئیس جمهور، وزرا و مسئولان در طول یک هفته سخنرانی انجام نمی‌دهند چرا که لزومی ندارد رئیس جمهور در هر مراسمی بخواهد سخنرانی کند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: ممکن است یکی از این سخنرانی‌ها به حاشیه رفته و مباحثی مطرح شود که خارج از قاعده و قواره باشد که در این مسائل باید با دقت نظر بیشتر عمل کنیم.

وی یادآور شد: مسئولان ما به جای سخنرانی‌های طولانی و مختلف در حوزه‌های متفاوت بهتر است در امر تصمیم‌گیری بیشتر فعال بوده و در سخنرانی‌ها نیز دقت کنند تا حرف‌هایی که زده می‌شود منطقی بوده و بیشتر مباحث انگیزشی و‌ آموزشی را در بر بگیرد.

این نماینده مجلس افزود: چه لزومی دارد که رئیس جمهور کشورمان در همه مراسم‌ها از عرصه نظامی گرفته تا هوانوردی، دریانوردی روز پرستار و معلم تا مناسبت‌های دیگر بخواهد سخنرانی کند و یا مباحث متفاوتی را مطرح کند.

عقب‌نشینی وزیر کشور از مواضع خود

حقیقت‌پور در مورد اظهارات دیروز وزیر کشور در مورد پول‌های کثیف و راه یافتن آنها به انتخابات مجلس گفت: ما مدعی نبودن پول‌های کثیف در کشور نیستیم بلکه بر این باوریم که در جابجایی مواد مخدر پول‌های کثیف روانه بازار می‌شود اما اینکه این پول‌های کثیف نیز در انتخابات مجلس بکارگیری شود خود جای تامل و سئوال دارد.

وی ادامه داد: ما از وزیر کشور در این زمینه سئوال کردیم و وزیر کشور نیز منکر چنین مباحثی در رسانه‌ها شد در حالی که باید منطقی حرف زد و اگر آثاری از پول‌های کثیف وارد شده به انتخابات را مشاهده می‌کنیم باید جلوی آن گرفته شود و با مسببان آن به شکل محکم و قاطع برخورد شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: البته وزیر کشور در این زمینه از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و منکر برخی از مسائل شده‌ است که از طریق رسانه‌ها انتشار یافته بود.

حقیقت‌پور در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان کرد: وزیر کشور هیچ سندی برای بیان مطالب خود نتوانست ارائه کند و مجلس از وزیر کشور خواست تا در اظهارات خود منطقی عمل کرده و به برخی از مسائل حاشیه‌ای دامن نزند.

منبع: فارس