۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

لاریجانی: غرب پدیدآورنده تروریسم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غرب به وجود آورنده تروریسم در منطقه است، گفت: غربی‌ها بدانند خودشان قربانیان آنچه در منطقه به وجود آورده‌اند هستند.
کد خبر : ۲۴۲۲۹۲
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غرب به وجود آورنده تروریسم در منطقه است، گفت: غربی‌ها بدانند خودشان قربانیان آنچه در منطقه به وجود آورده‌اند هستند.

علی لاریجانی ظهر امروز در کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد با بیان اینکه در منطقه ما هرگز تروریسم تا این اندازه حاکم نبود، اظهار کرد: گروه‌های وهابی تصور می‌کنند اصل قائمه انسانیت، خودشان هستند و سایر فرق اسلامی را کافر می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه این تحجر موجب تفرقه بین امت اسلامی شده است، گفت: ملت اسلامی امروز نیازمند اخوت و برادری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 60 درصد مردم یمن شافعی مذهب هستند، تصریح کرد: کشتن این مسلمانان چه منطقی دارد و این نه یک افتخار برای عاملان آن، بلکه لعنت خدا را برایشان به همراه دارد.

لاریجانی با اشاره به لطماتی که مردم سوریه از به راه انداختن فتنه در این کشور متحمل شدند، اظهار کرد: دشمنان، جریان تروریستی داعش را پدید آوردند و آن را به گردن مردم سوریه و عراق انداختند.

وی با تأکید بر اینکه داعش نه توسط جریان اسلامی بلکه توسط کشورهای بزرگ به وجود آمد، علت پیدایش آن را استثمار مسلمانان از سوی این کشورها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه غرب، امروز به وجود آورنده تروریسم در منطقه است، خاطرنشان کرد: آنها تصور می‌کنند قادر به استفاده ابزاری از تروریسم هستند، اما اشتباه می‌کنند و عوامل زیادی در مدیریت آینده تروریست‌ها اثرگذار است.

لاریجانی با بیان اینکه غربی‌ها باید بدانند قربانیان آنچه به وجود آورده‌اند، خود آنها خواهند بود، تصریح کرد: آتش فتنه بین فرق اسلامی منطقه را ناامن کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه منطق ما روشن است، گفت: چند اصل داریم که آنها را هم با صدای بلند اعلام می‌کنیم.

لاریجانی اعتقاد به وحدت امت اسلامی را نخستین اصل نظام عنوان کرد و با اشاره به اینکه هزینه آن را پرداخت کرده و می‌کنیم، گفت: آینده امت اسلامی را در وحدت همه "فرق" می‌دانیم.

وی با بیان اینکه جریان‌های تروریست را مخل زندگی مسلمانان و موجب تحقیر آنها می‌دانیم، خاطرنشان کرد: ما با ترویست‌ها تاکتیکی برخورد نمی‌کنیم و هزینه مقابله با آنها را داده‌ایم.

لاریجانی با اشاره به اینکه این موضوع اصل دوم ما است، گفت: انقلاب همواره در برابر تروریست‌ها ایستاده است و ما به این قضیه افتخار می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه امنیت منطقه مربوط به کشورهای همین منطقه است تصریح کرد: نه تنها تکیه به قدرت‌های بزرگ برای تأمین امنیت در منطقه را اشتباه می‌دانیم، بلکه آن را عاملی برای فتنه در منطقه قلمداد می‌کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه معتقد به زندگی مسالمت آمیز کشورهای منطقه در کنار هم هستیم، گفت: امنیت منطقه را باید با هم تأمین کنیم.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه نظری به هیچ سرزمینی نداریم، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اطراف ما کوچک هستند اما هیچگاه ایران به آنها تجاوز نکرد و اینکه گفته می‌شود از ایران هراس داریم، واقعیت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تجاوزگری را قبول نداریم، تصریح کرد: به دنبال ایجاد امپراطوری در منطقه نیستیم، چرا که در ذات این موضوع، سلطه‌گری وجود دارد و انقلاب ما انقلاب ضد سلطه‌گری است.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه با فرهنگ امپراطوری‌گری مخالفیم خاطرنشان کرد: به زندگی مسالمت آمیز با کشورهای منطقه معتقدیم و به آن پایبند و آماده فراهم کردن این مسیر هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تئوری انقلاب، ید واحده شدن مسلمانان است، افزود: بنا نداریم نسبت به برادران مسلمان خود در سیاست، خدعه و مکر داشته باشیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط غرب تروریسم