۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
صادق خرازی:

ظریف نه مصدق است نه کسینجر

دیپلمات سابق وزارت امور خارجه گفت: اشتباهات استراتژیک میرحسین موسوی روحانی حساسیت جهان بر روی برنامه هسته‌ای کشورمان را برانگیخت.
کد خبر : ۲۴۳۸۹۷

صراط: صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه در مصاحبه‌ای با مجله عصر اندیشه به بیان برخی زوایای پرونده هسته‌ای ایران، مذاکره با غرب و استراتژی امریکا در مذاکره با  ایران پرداخت.

خرازی در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به مقایسه ظریف با برخی شخصیت‌های تاریخی گفت: محمد جواد ظریف نه مصدق است و نه کریسنجر.

وی با یادآوری به کارگیری برخی سیاست گذاری غلط در دوره‌های مختلف پس از انقلاب در زمینه سیاست خارجی اظهار داشت: اشتباهات استراتژیک میرحسین موسوی و روحانی حساسیت جهان روی برنامه هسته‌ای ایران را برانگیخت.

این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه ادامه داد: نقش اسطوره‌ای ایران در خاورمیانه و منطقه امریکا را به پای میز مذاکره با کشورمان کشاند.

خرازی در بخش دیگری از این مصاحبه با تاکید بر اینکه در ایران درخت لیبرالیسم سبز نمی‌شود اظهار داشت: گور پدر غرب که همه بدبختی ما از امثال تقی‌زاده‌ها شروع شد که می‌خواستند فرهنگ غربی در جسم و روح ما متجلی شود.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با انتقاد از برخی اشتباهات در زمینه پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: زمانی که سفیر [ایران در فرانسه] بودم مشاور رئیس جمهور فرانسه به من گفت آن قدر این اصطلاح فلان هسته‌ای را به کار نبرید؛ مبنای حقوقی این واژه بمب هسته‌ای است.

منبع: فارس