۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۹

پشت پرده سايت جماران

کد خبر : ۲۶۴۸
خبرنامه دانشجویان ایران: سایت جماران که طی چند ماه گذشته به عنوان ارگان رسانه ای موسسه موسوم تنظیم و نشر آثار امام(ره) بود، به پاتوق اخراجی ها و کارمندان سابق ایسنا تبدیل شده است.

عمده افراد حاضر در این سایت که در چند ماه گذشته این پایگاه خبری را به سایت حمایتی از موسوی و صانعی تبدیل کرده بودند دارای سابقه در رسانه های دولت خاتمی هستند.


اصلی ترین و کلیدی‌ترین عضو و گرداننده این سایت "عبدالرسول وصال" مدیر مسئول اسبق روزنامه ایران در دوران آقای خاتمی و مدیر مسئول سابق روزنامه توقیف شده «آینده نو» بوده است. وی بر خلاف دیگر اعضای اصلی سایت چون نادعلی زاده اعتقادی به حرکتهای دست به عصا ندارد و این خود عاملی شده است تا سایت جماران به مسائلی چون انتخابات و اظهارنظرهای موسوی به صورت جدی و حمایتی وارد شود.

"محمد علی ناد علی زاده" نیز که مدیر عامل اسبق ایسنا و از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است، مدیریت اجرایی و سردبیری سایت جماران را بر عهده گرفته و در عمل نقش دست راست وصال را در اجرا و پیش برد اهداف ایفاء می کند.

"بربریان" که از فعالین در سایت تابناک و بازتاب بوده است و دوره ای سردبیری تابناک را برعهده داشته نیز از موسسین سایت جماران بوده که بنا بر اخبار رسیده چند ماهی است که به دلیل بروز اختلاف با سیاست گذاران سایت مذکور، ارتباط خود را با این پایگاه خبری قطع نموده است.

"خدابخش مالمیر" که یکی از مهره های اصلی این سایت است، پیش از این مدیر اجرایی حسینیه جماران و عکاس بیت امام (ره) و از دوستان نزدیک حسن خمینی بوده است. نام فامیلی وی به عنوان رمز عبور و رمز شب موسسه تنظیم و نشر آثار امام و حسینیه جماران بوده است.

اما نمونه خبرنگاران سابق ایسنا "زهرا عدالتی" است که وی حدود دو سال خبرنگار اجتماعی ایسنا بوده است."محمد مهدی رازقی" نیز عکاس سابق ایسنا بوده و در حال حاضر عکاس سایت جماران است.

"زهرا مهدی زاده" عکاس سابق ایرنا در دوران خاتمی واحد شهرری بوده است که طریق رابطه با مالمیر پیدا می کند وارد سایت جماران می شود.

مسئول فنی سایت جماران "سجاد قربان اوغلی" است که پدرش در زمان خاتمی سفیر ایران در آفریقای جنوبی بوده و خود نیز از نزدیکان حسن خمینی است.

لازم به ذکر است استفاده بیش از حد از اندازه عکس ها و خبرهای دیدار موسوی عاملی شده بود تا سیدحسن خمینی چندین بار به نادعلی زاده و مالمیر تذکر داده بود که«اینجا را به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده اید.»