۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

جلالی: تحلیل‌ها درباره تیم ما عجولانه‌ بود

سرمربی تیم فوتبال سایپا معتقد است که برخی افراد تحلیل‌های عجولانه‌ای را در خصوص تیمش داشته‌اند.
کد خبر : ۲۷۴۲۳۷

صراط:  سرمربی تیم فوتبال سایپا معتقد است که برخی افراد تحلیل‌های عجولانه‌ای را در خصوص تیمش داشته‌اند.

مجید جلالی در خصوص پیروزی پرگل (4 بر یک) تیمش مقابل استقلال اهواز اظهار داشت: بچه‌های ما در این بازی خوب بودند. هر چهار گل‌مان را در نیمه اول زدیم، در شرایطی که در نیمه دوم تعداد موقعیت‌های به مراتب بیشتری داشتیم. ما نتوانستیم از نظر نتیجه‌گیری در نیمه دوم بهتر عمل کنیم، آن هم به این دلیل بود که تا قبل از 10 نفره شدن سه بار موقعیت‌های‌مان را برای به ثمر رساندن گل پنجم از دست دادیم. وقت این اتفاق رخ می‌دهد، حریف هم انرژی می‌گیرد و شرایطش بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از 10 نفره شدن فشار تیم حریف مضاعف شد و ما هم ناخودآگاه عقب‌نشینی کردیم. در نهایت هم استقلال اهواز توانست از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره روند رو به رشد تیمش و اینکه توانسته پیش از پایان نیم‌فصل به سه امتیازی استقلال صدرنشین برسد، خاطرنشان کرد: کار ما اصلاً راحت نیست و کار بسیار مهمی پیش‌رو داریم. حفظ کردن این روند مثبت و حفظ چنین شرایطی توان بسیار زیادی می‌خواهد و ما باید تمام توان و ظرفیت‌مان را بگذاریم تا شرایط‌مان را حفظ کرده و بهتر شویم.

«اوایل لیگ انتقادهای زیادی به سایپا شد که بیش از حد پیر شده و بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای مانند ابراهیم صادقی، جواد نکونام، میلاد میداودی و... را در اختیار دارد و اکنون همین بازیکنان باتجربه کمک زیادی به سایپا می‌کنند». جلالی در واکنش به این مسئله گفت: در این مدت همیشه سعی کرده‌ام جوانب کارم را دقیق ارزیابی کنم. هر وقت در تیم‌هایی بودم که ظرفیت بالایی داشته‌اند، برای بهترین مکان جدول تلاش کردیم، صدرنشین لیگ بوده‌ایم و قهرمان هم شده‌ایم. اگر هم ظرفیت تیم‌مان محدود بوده سعی کردم تیم را در شرایط خوبی حفظ کنم تا وضعیت مطلوبی داشته باشد اما همیشه یک سری تحلیل‌های عجولانه وجود دارد که این فصل هم در خصوص تیم ما شد.

وی افزود: از هفته سوم و چهارم تحلیل‌هایی در خصوص سایپا شد که چنین تحلیل‌هایی هیچ‌وقت واقع‌گرایانه نیست. حتی اکنون هم که 14 هفته از لیگ گذشته است، نمی‌توان تحلیل داشت، چرا که فوتبال تحولات زیادی دارد و اگر قرار است تیمی را ارزیابی کرد، باید در طول یک فصل نتایج و شرایط آن را بررسی کنند. چطور با چهار بازی که در یک ماه برگزار شده، یک تیم را تحلیل می‌کنند، در حالی که ممکن است تیم‌ها در طول فصل فراز و نشیب زیادی داشته باشند.

جلالی درباره اینکه آیا بحث برکناری‌اش پس از شکست مقابل تراکتورسازی در هفته نهم در راستای همین تحلیل‌های زودهنگام بوده است، خاطرنشان کرد: زیاد نمی‌خواهم راجع‌ به این مسائل صحبت کنم و بیشتر روی کار خودم متمرکز هستم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص دیدار هفته آینده تیمش مقابل نفت تهران که این هفته موفق شد فولاد را شکست دهد، اظهار داشت: نفت تیم خوبی است و ما هم الان تیم خوبی هستیم. در واقع پیش‌بینی‌ام از دیدار با نفت یک بازی خوب است که امیدوارم بتوانیم بهتر از این تیم بازی کنیم و برنده باشیم.

وی درباره اینکه چه تحلیلی از لیگ و عملکرد مربیان جوان دارد، گفت: اکنون نمی‌شود از لیگ تحلیل جامعی داشت و شاید تحلیل کوچکی بتوان از نیم فصل داشت. در خصوص مربیان جوان هم باید بگویم آنها تا به اینجای لیگ خوب عمل کرده‌اند و می‌بینید که مربیان جوان روح تازه‌ای به لیگ داده‌اند، البته می‌توانیم شرایطی را برای مربیان جوان کشورمان فراهم کنیم تا آنها بهینه‌تر و بهتر از این عمل کنند.

جلالی درباره حضور وحید هاشمیان در تمرینات تیم سایپا و بازی این تیم مقابل استقلال اهواز، خاطرنشان کرد: من با وحید در ارتباط هستم و او یک روند کاملاً منطقی و خوب را برای آینده‌اش در نظر گرفته است. مثل وحید هاشمیان برای فوتبال کشور ما یک نعمت است و ما باید از این نعمت‌ها استفاده کنیم.

رئیس کانون مربیان فوتبال ایران درباره اینکه هاشمیان دلخوری‌هایی از مسئولان فوتبال ایران دارد و به همین دلیل قصد ندارد در ایران مربیگری کند، گفت: ما باید سعی کنیم وحید را وارد مربیگری کنیم، چون امثال او نه تنها از نظر فنی یک استعدادند، بلکه از نظر شخصیتی هم بهترین هستند. هاشمیان‌ها از نظر رفتاری کسانی هستند که فوتبال ما نیازمند آنهاست و آنها باید بیایند و فوتبال ما را بسازند، البته وحید مراحلی را برای خودش در نظر گرفته که دوست دارد در کشور آلمان این مدارج را طی کند. او اکنون بالاترین مدرک مربیگری را هم گرفته و 10 ماه در کلاس‌های فشرده بوده است.

وی تأکید کرد: وقتی هاشمیان روند کلاس‌های پرولایسنس را برای من تشریح کرد، بسیار خوشحال شدم که او چه کلاس خوبی و سطح بالایی را تجربه کرده و از همه مهم‌تر این کلاس‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است، چون خیلی از ملی‌پوشان فوتبال آلمان نتوانستند حتی وارد این کلاس‌ها شوند، اما هاشمیان مدرکش را هم گرفت. به هر حال من وحید را برای فوتبال‌مان یک ظرفیت می‌دانم و امیدوارم بتوانیم کاری کنیم و شرایط فراهم شود که گلایه‌ها و دل نگرانی‌های وحید حل شده و علاقه‌مند به کار کردن در فوتبال کشورمان شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط جلالی سایپا