۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
همراه با صراط در المپیک 2012 لندن – 9

روز ششم شدن های ورزشکاران ایرانی در لندن

هر چند کارشناسان کسب این عنوان را که برای اولین بار توسط یک تیرانداز خانم به دست می آید بسیار امیدوار کننده دانسته اند اما به هر حال این امیدواری نتوانست امتیازی برای کشورمان . . .
کد خبر : ۷۳۱۴۴

صراط – سرویس ورزشی : با آغاز رسمی مسابقات المپیک لندن ورزشکاران رشته های مختلف در مصاف با حریفان خود اولین روز المپیک را به روز حساس و مهمی تبدیل کردند اما در این میان ورزشکاران کشورمان علیرغم انتظار های فراوان شروع خوبی در آغاز این بازی ها نداشتند و در سه رشته مهم به مقام ششمی رضایت دادند .

به گزارش خبرنگار ما ، پس از برگزاری مراسم افتتاحیه سی امین دوره بازی های المپیک در شهر لندن کاروان ورزشی اعزامی کشورمان به این دوره از مسابقات از صبح امروز کار خود را با حضور 10 ورزشکار در رشته های مختلف آغاز کرد که در این میان 2 ورزشکار رشته تیر و کمان کشورمان با ثبت رکورد های خود عملا منتظر آغاز رسمی مسابقه شان از فردا خواهند بود. همچنین 4 ورزشکار در رشته های تنیس روی میز، تیراندازی و دوچرخه سواری با نتایج ضعیف از دور رقابت ها حذف شدند . از سوی دیگر 2 قهرمان قایقرانی روئینگ کشورمان با رسیدن به مقام ششم منتظر رقابت با بازنده های گروه خود هستند . از طرفی الهه احمدی یکی از امید های کسب مدال کشورمان نیز با قناعت به عنوان ششمی از دهکده بازی ها خداحافظی کرد و نوشاد عالمیان مرد شماره یک تنیس روی میز کشورمان هم تا لحظه تنظیم این خبر منتظر رقابت با پینگ پنگ باز استرالیایی برای صعود به مرحله بعدی رقابت ها است .

بنا بر این گزارش ندا شهسواری بانوی پینگ پنگ باز کشورمان اولین ورزشکار کاروان کشورمان بود که صبح امروز با قبول شکست از حریف نیجریه ای خود از گردونه رقابت ها کنار رفت . شهسواری تنها با تفاوت یک گیم بازی را به حریف خود تقدیم کرد . الهه احمدی تیرانداز برجسته کشورمان در رشته تفنگ 10 متر بادی که با حضور در فینال رشته خود امید های زیادی را برای کسب مدال ایجاد کرد در نهایت با اختلافی کوچک به مقام ششمی رضایت داد و چمدان خود را برای برگشت به ایران بست . هر چند کارشناسان کسب این عنوان را که برای اولین بار توسط یک تیرانداز خانم به دست می آید بسیار امیدوار کننده دانسته اند اما به هر حال این امیدواری نتوانست امتیازی برای کشورمان به ارمغان بیاورد . ابراهیم برخورداری هم در این رشته نتوانست در جایگاهی بهتر از 33 قرار بگیرد و به این ترتیب این رشته تیراندازی ناکام بزرگ روز اول مسابقات نام گرفت .

محسن شادی و سولماز عباسی پارو زنان تیم روئینگ کشورمان هم هر دو به مقام ششم این مسابقات راضی شدند تا پرونده شان برای صعود به اما و اگر های دنیای ورزش بکشد . شادی که در چند ماه اخیر در ماجرای حمایت از رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی قصد داشت به لندن سفر نکند با وجود کسب این نتیجه ضعیف تأکید کرده است تلاش خود را برای صعود به مرحله بعد انجام می دهد .

خبر های رسیده از لندن حاکی از این است که امیر زرگری و علیرضا حقی هم ناکامان روز اول رقابت های المپیک لندن در رشته دوچرخه سواری نام گرفتند و نتوانستند جایی در میان عناوین برتر این رشته پیدا کنند و به این ترتیب غزل خدا حافظی با این بازی ها را خواهند خواند . البته زرگری در حین مسابقه با برخورد به دیگر دوچرخه سواران تصادف کرده و به بیمارستانی در شهر لندن منتقل شده است .

به هر حال به نظر می رسد حاشیه های ایجاد شده توسط مسئولان ورزشی کشورمان در آستانه رقابت های المپیک لندن امروز اولین نشانه های خود را با نتایج ضعیف یک پنجم کاروان ورزشی کشورمان نشان داد . اگر چه هنوز بسیار زود است که با این نتایج در خصوص عملکرد این کاروان و حمایت مسئولان تحلیل هایی ارائه شود اما امیدواریم در روزهای آینده شاهد برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان در این بازی ها باشیم .

آخرین نتایج کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اخبار و حاشیه های المپیک را در صفحه ورزشی صراط بخوانید .

نظرات بینندگان
حاج علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
۰
۲
واقعا متاسفم براتون که هدفی جز تخریب ندارید.انشاالله کاروان ایران تو ماه مبارک رمضان خوش خواهد درخشید