۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز:

برای وزارت علوم سند فرستادیم اهمیت ندادند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه اسناد بازگشت اساتید فتنه‌گر را به وزارت علوم دادیم اما آنان تاثیر ندادند، گفت: فتنه 88 از بیرون دانشگاه شکل گرفت اما اکنون از دل وزارت علوم فتنه جدید در حال شکل‌گیری است.
کد خبر : ۱۹۲۱۷۰
صراط: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه اسناد بازگشت اساتید فتنه‌گر را به وزارت علوم دادیم اما آنان تاثیر ندادند، گفت: فتنه 88 از بیرون دانشگاه شکل گرفت اما اکنون از دل وزارت علوم فتنه جدید در حال شکل‌گیری است.

احمد مداحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن انتقاد از مواضع غیرواقعی فرجی‌دانا در خصوص بسیج دانشجویی این دانشگاه گفت: در مورد موضوع اعتراض 80تشکل دانشجویی استان خوزستان، نسبت به وزارت علوم باید بگویم که هیچ تشکلی در این خصوص وجود نداشت که اعتراضی نسبت به اقدامات وزارت علوم نداشته باشد.

وی در ادامه گفت: نامه اعتراضی 80 تشکل دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و انجمن‌های اسلامی استان به وزارت علوم شامل این موارد می‌شد که وقتی وزیر به استان خوزستان آمد با تشکل‌هایی دیدار داشت که اولاً گزینشی بودند و دوماً اصلاً در آن نشست رئیس‌دانشگاه استان، رئیس بنیاد نخبگان استان و نخبگان دانشگاهی حضور نداشتند و به جلسه دعوت نشدند.

مداحی تصریح کرد: اعتراض دیگر ما به وزیر بازگشت استادی به دانشگاه بود که به خاطر فساد اخلاقی اخراج شده بود ما حتی سند بازگشت این استاد را که در دوره فرجی‌دانا اتفاق افتاده بود را به وزارت علوم ارسال کردیم اما آنان هیچ اقدامی نسبت به آن انجام ندادند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اعتراض دیگر 80 تشکل دانشجویی استان خوزستان این بود که اقدامات وزارت فضای سیاسی دانشگاه‌ها را ملتهب می‌کند. برای مثال همین اعزام هیأت‌های سه نفره که فضای دانشگاه را ملتهب می‌کرد چرا که آنان نه تنها با تشکل‌های دانشجویی بلکه با محکومان فتنه 88 از جمله فردی که سه سال در زندان بوده دیدار داشته است.

مداحی با اشاره به بکارگیری وزارت علوم از فتنه‌گران گفت: این افراد حتی حاضر نشدند نسبت به اقداماتشان در فتنه 88 معذرت‌خواهی کنند البته اقدامات کنونی آنان نیز بر مواضع فتنه 88 شان صحه می‌گذارد از جمله نامه یکی از استادهای دانشگاه خوزستان به آیت‌الله مکارم که نامه‌ای سراسر توهین بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر دانشگاه‌ها آبستن فتنه جدیدی هستند در حالیکه در سال 88 این دانشگاه نبود که زمینه فتنه را رقم زد.

وی افزود: اگر مسئولان وزارت علوم تجربه فتنه 78 و 88 را داشته باشند متوجه می‌شوند اگر فضای آرام دانشگاه برهم بخورد آنان نمی‌توانند بر آن فضا کنترل داشته باشند. این در حالی است که همین وزارت علوم به ملتهب کردن فضای دانشگاه‌ها با اعزام هیأت‌های سیاسی و مجوز به چاپ نشریات دانشجویی ساختارشکن دامن می‌زند.

وی افزود: در دانشگاه شهید چمران اهواز یک نشریه دانشجویی ساختارشکن با 500 نسخه تمام رنگی چاپ می‌شود که در کل دانشگاه و حتی خوابگاه‌ها توزیع می‌شود که حتی در دانشگاه شهید چمران یک جلسه برای رسیدگی به تخلفات نشریات دانشجویی برگزار نشده است.

مداحی با اشاره به مواضع بسیج دانشجویی در قبال اقدامات مسئولان وقت دانشگاه در فتنه 88 اظهار داشت: بسیج دانشجویی خود را صاحبخانه می‌داند و دولت‌ها برایش تفاوتی ندارد بلکه موضع درست خود را اتخاذ می‌کند.

وی افزود: خوب است فرجی‌دانا علاوه بر اینکه حوزه بسیج دانشجویی را در سال 88 اعلام می‌کند موضع امروز این تشکل دانشجویی را بیان کند ما معتقدیم هیچ اصلاح سیاستی در وزارت علوم رخ نخواهد داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان خاطرنشان کرد: ما هم می‌گوییم افشاگری جایی در دین ندارد. انتشار بورسیه‌ها اگر در همین موضوع قلمداد می‌شود در دین ما جایی ندارد. در حقیقت این وزارت علوم بود که اولین گام افشاگری را آن هم بدون سند برداشت. این موضوع کجای دین ما قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط بسیج سند فتنه