۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

ارجاع پرونده "م.ر" به دادگاه کیفری

سرپرست‌دادگاه‌های کیفری استان تهران از ارجاع پرونده معاون اول سابق رئیس جمهور به دادگاه کیفری خبر داد.
کد خبر : ۲۲۱۵۹۷
صراط: محسن افتخاری با اعلام این خبر گفت: پرونده «م.ر» پس از بررسی در دیوان عالی کشور به دادگاه کیفری بازگشت.
 
وی افزود: طیق روال معمول،‌ قسمت‌هایی از پرونده که حکم آن به تأیید رسیده ابلاغ و اجرا می‌شود.
 
بر همین اساس و با گذشتن این پرونده از خان هقتم، پیش‌بینی می‌شود که طی هفته جاری و با ارجاع پرونده به دادسرای تهران، دادستان دستور اجرای حکم صادره برای معاون اول سابق رئیس جمهور را تأیید و حکم را اجرا شود.
 
دادستانی تهران روز شنبه 14 دی 1392 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.
 
سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری 12 اسفند در پاسخ به سوالی درباره صحت صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود 25 یا 29 عنوان اتهامی برای او، گفت: اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده، اما از تعداد اتهامات مطلع نیستم و در صورت اطلاع هم نمی‌توانستم بیان کنم.
 
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات معاون اول دولت احمدی نژاد صبح روز شنبه، 3 خردادماه سال جاری در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
 
در تاریخ 17 خردادماه جلسه دوم رسیدگی به این پرونده آغاز و همان روز هم ختم رسیدگی به پرونده اعلام شد.
 
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در هفتادمین نشست خبری خود با اشاره به اعتراض «م - ر» به حکم محکومیتش گفت: هم ایشان و هم وکیلش لایحه‌ای را ارائه کردند و پرونده در مرحله آماده شدن برای ارسال به مرجع برای تجدید نظر است.
 
وی همچنین در هفتاد و چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران هم در خصوص آخرین وضعیت پرونده «م.ر» اظهار داشت که این پرونده به دیوان عالی کشور رفته و تجدیدنظر آن در دیوان عالی است اما هنوز رأی صادر نشده است.
منبع: فارس
برچسب ها: دادگاه پرونده