۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

کاهش قیمت نفت به کام ترکیه به ضرر ایران

بانک جهانی در جدیدترین گزارش اعلام کرد:در حالیکه کاهش قیمت نفت درآمد کشورهای تولیدکننده نفت را به نصف رسانده است در این میان برخی کشورها کاملا سود می‌برند، تولید ناخالص داخلی ترکیه 1.1 درصد افزایش و تورم کاهش یافته است.
کد خبر : ۲۲۵۶۵۸
صراط: در حالی که کاهش بیش از55 درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن گذشته تاکنون درآمدهای نفتی کشورهای تولید‌کننده را به شدت کاهش داده و حتی به نصف رسانده است در این میان برخی کشورها از این اتفاق سود می‌برند.
 
کاهش قیمت انرژی به واسطه پایین آمدن تولید نفت در اکثر کشورهای اروپایی در هفته‌های گذشته خبرساز بود اما به تازگی بانک جهانی از افزایش رشد اقتصادی ترکیه به 3.5 درصد  به لطف کاهش قیمت نفت خبر داده است.
 
مارتین رایزر مدیر بانک جهانی مستقر در شعبه ترکیه گفت: "کاهش قیمت نفت کاملا برای ترکیه خوش خبر بوده است،‌با پیش‌بینی قیمت نفت بشکه‌ای 70 دلار تولید ناخالص داخلی ترکیه 1.1 درصد افزایش یافت و تورم در این کشور یک درصد کمتر شد و رشد اقتصادی در ترکیه نیم درصد بالا رفت".
 
پیش از این بانک جهانی در 13 ژوئن تورم 6.2 درصد را برای ترکیه پیش‌بینی کرده بود که نسبت به 8.17 درصد قبل کاهش قابل توجهی را تجربه می‌کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: ترکیه نفت اقتصاد