۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

راهکار تل‌آویو برای مهار مثلث مقاومت

رژیم صهیونیستی در قبال پیش‌روی نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله در «جولان» و نزدیک شدن به اراضی اشغالی و با تضعیف تروریست‌های حامی این رژیم در این منطقه، خواستار بازگشت نیروهای حائل است.
کد خبر : ۲۲۶۹۸۰
صراط: پس از آن که منابع خبری از آغاز پاتک مثلث، سوریه، حزب‌الله و ایران در جبهه‌های جنوبی سوریه در استان‌های درعا و قنیطره خبر دادند، کم کم نگرانی زودهنگام محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی آشکار شد.
 
در صورت بازپس‌گیری و پاکسازی کامل جولان و استان قنیطره، ارتش سوریه و حزب الله لبنان در مرز سرزمن اشغالی و رو در روی نیروهای رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.
 
درخواست صهیونیست‌ها برای بازگشت نیروهای حائل به «جولان»
 
اینکه حزب الله جایگزین کمربند امنیتی گروهک تروریستی «جبهه النصره» شده است، نتیجه‌ای است که رژیم صهیونیستی را نگران می‌کند و این رژیم را سوق داد تا سکوت «رسمی» خود را بشکند و خواستار بازگشت نیروهای بین‌المللی شود.
 
هشدار «نتانیاهو» درباره نفوذ نیروهای «حزب الله»

 
روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها از نفوذ حزب الله، نوشت: رژیم صهیونیستی موفق نشد رسما و به مدت طولانی در قبال تحولات میدانی جنوب سوریه و پیشروی ارتش این کشور در منطقه همجوار با «جولان» سکوت اختیار کند. پس از اینکه سران رژیم صهیونیستی پیگیری رخدادها را به سیاستمداران و نیروهای امنیتی واگذار کردند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نفوذ نیروهای حزب الله در خاک سوریه و چالش‌های پیش‌روی امنیت صهیونیست‌ها هشدار داد.
 
 نخست وزیر رژیم اشغالگر: هدف ایران محاصره اسرائیل است
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در دیدار تودیع با «بنی گانتس» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم بار دیگر مدعی شد که نیروهای حزب‌الله با هدایت ایران وارد جنوب سوریه می‌شوند و این مسئله نیز بخشی از طرح ایران است که هدف از آن محاصره اسرائیل و اعمال فشار به آن از چند جهت است.
 
حضور تروریست‌ها در جولان، ضامن امنیت اسرائیل

 
 پس از ضربه‌ای که کمربند امنیتی حائل میان نیروهای سوریه و جولان اشغالی متحمل شد، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بازگشت نیروهای حائل بین‌المللی به جولان را خواستار شد؛ البته تا زمانی که گروه‌های تروریستی مسلح در این منطقه حضور داشتند، اسرائیل نیازی به بازگشت نیروهای حائل نداشت.
 
در همین راستا، گانتس در واکنش به نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه و حزب الله به جولان اذعان کرد که اسرائیل با چالش روبروست و حزب الله نیز «نقطه قوت ما را می‌بیند و نقاط ضعف ما را با درجه کمتری می‌بیند».
 
«یدیعوت آحارونوت»: حزب‌الله «دشمنی مشکل‌ساز» برای ارتش اسرائیل است
 
در سطح رسانه‌ای نیز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یک نهاد امنیتی حزب‌الله را «دشمن مشکل‌ساز» ارتش اسرائیل در مرزهای سوریه دانست و علت این مسئله را تجربه و سلاح‌های جدید این گروه عنوان کرد. پس از اینکه ترس اسرائیل از رویارویی احتمالی با حزب الله بالا گرفت، این روزنامه بر این باور است که ارتش رژیم صهیونیستی باید سیاست‌هایی را نشان دهد که قواعد تازه‌ای را در عرصه شمال تعیین ‌کند.
 
پایگاه خبری عبری «والا» نیز مدعی شد که تا کنون «برای اسرائیل مشخص نیست که آیا نیروهای حزب الله با کمک ایران در مرز جولان متمرکز خواهند شد، یا اینکه شاید سناریویی شکل بگیرد و نگرانی کمتری داشته باشد؛ سناریوئی که همان به دست گیری کنترل [این مناطق] توسط گروه های وابسته به القاعده است».
 
نگرانی اصلی تل‌آویو؛ سنگرگیری حزب الله در نزدیکی شهرک‌های صهیونیستی
 
شبکه 10 رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که بزرگترین ترس تل‌آویو این است که «حزب الله در پایگاه‌های نزدیک به جولان به ویژه شهرک‌های اسرائیل سنگر بگیرد».
 
نظارت مستقیم «گانتس» بر عملیات ترور «جهاد مغنیه»
 

این شبکه تصریح کرد که گانتس در جریان عملیات ترور «جهاد مغنیه» و ژنرال ایرانی، مشغول بازدید از آن منطقه بوده است. در واقع این شبکه قصد دارد از این طریق بفهماند که گانتس مستقیما بر این عملیات نظارت داشته است.
منبع: فارس