۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

نتانیاهو قصد یورش به حرم ابراهیمی را دارد

یک روزنامه صهیونیستی از قصد نخست‌وزیر این رژیم برای یورش به حرم ابراهیمی با هدف جلب آرای بیشتر در انتخابات خبر داد.
کد خبر : ۲۲۷۲۵۴
صراط: روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در راستای تبلیغات انتخاباتی خود به حرم ابراهیمی یورش ببرد.
 
بر اساس این گزارش، نتانیاهو در سفر به کرانه باختری از غار «پاتریاخ» که کنستی در آن ساخته شده و محل تجمع افراط‌‌گرایان راستگرای اسرائیلی است و نیز مجتمع شهر‌های «گوش عتصیون» و «عیلی» هم بازدید خواهد کرد.
 
یدیعوت در ادامه افزود: نتانیاهو کمتر به اینچنین اقداماتی دست می‌زند و با این حرکت به دنبال جلب آرای بیشتر از میان جنبش‌های دینی اسرائیلی و طرفداران آنهاست که در رقابت به حزب «خانه یهودی» انجام می‌دهد.
 
این روزنامه سپس درباره پیامدهای این اقدام نتانیاهو و متشنج شدن اوضاع الخلیل و کرانه باختری هشدار داد و افزود یورش «آرییل شارون» به مسجدالاقصی در سال 2000 باعث انتفاضه دوم شد و تصمیم خود نتانیاهو در سال 1996 برای حفر یک تونل در زیر مسجدالاقصی به درگیری منجر شد که نزدیک به 60 فلسطینی و 17 سرباز اسرائیلی در آن کشته شدند.
 
انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی قرار است 17 مارس انجام شود و تلاش برای جلب آرای بیشتر از طرف احزاب مختلف ادامه دارد.
 
مسجد یا حرم ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری قرار دارد. این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجد الاقصی در سرزمین فلسطینی به شمار می آید.
منبع: فارس