۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

داعش‌سازی در یمن درحال وقوع است

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پادشاهان منطقه یک بار در سوریه بر سر آمریکا کلاه گذاشتند و این کشور را به خاک و خون کشیدند و داعش را به وجود آوردند و امروز دوباره در حال تکرار این حرکت در یمن هستند.
کد خبر : ۲۲۷۷۷۲
صراط: حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تحولات یمن و توطئه علیه این کشور گفت: پادشاهان منطقه و مقامات عربی یک بار در سوریه کلاه بر سر آمریکا گذاشتند و برای آنکه تمایلات شخصی خود را دنبال کنند، این منطقه را به خاک و خون کشیدند و داعش را به وجود آوردند و امروز هم دوباره در حال تکرار این حرکت در یمن هستند.
 
وی با بیان اینکه قضیه یمن کمتر از سوریه نخواهد بود و پادشاهان عرب دوباره آمریکای کم‌ عقل را به منطقه می‌کشانند تا نیات خود را به پیش‌ ببرند، یادآور شد: انصار‌الله پایگاه مردمی دارد، در حالی که پادشاهان عرب در کشورهای خود چنین پایگاهی ندارند، اما به این جریان اعلام کرده‌اند که در یمن کودتا کرده و قدرت را واگذار کند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: شاهان منطقه به همراه اردوغان در سوریه قتل عام به راه انداختند تا بشار‌ اسد را مجبور به کناره‌گیری کنند، اما اکنون نماینده سازمان ملل در امور سوریه بشار‌ اسد را جزو راه‌حل می‌داند، چرا که مردم این کشور پشت اسد هستند و در خصوص یمن نیز همین حرکت دنبال می‌شود.
 
شیخ‌الاسلام افزود: حوثی‌ها همه گروه‌های سیاسی در یمن را دعوت به همکاری کرده و اجازه ندادند یمن تقسیم شود. اما آمریکا و برخی کشورهای خبیث منطقه تقسیم یمن را دنبال می‌کنند.
 
وی به حوادث تروریستی در فرانسه اشاره کرد که القاعده یمن آنها را بر عهده گرفت و یادآور شد: آنها فراموش کردند که القاعده یمن این جنایت را انجام داد و همین القاعده با البغدادی بیعت کرده و همین القاعده به دنبال تجزیه یمن بوده و با حوثی‌ها درگیر است. غربی‌ها اگر عاقل باشند تکلیف‌شان با القاعده و انصار‌الله روشن است و اینکه از کدام یک باید حمایت کنند.
منبع: فارس