۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

نظر امیرعبداللهیان درباره شرایط یمن

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه گفت: انصارالله یمن در سه جبهه مبارزه با فساد، مبارزه با تروریسم و تکمیل روند سیاسی، گام های مهمی در مسیر صلح و ثبات و امنیت این کشور و در تعامل طرف های یمنی و کشورهای منطقه برمی دارد.
کد خبر : ۲۲۸۹۲۹
صراط:معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه گفت: اشراف امنیتی قابل قبولی در یمن وجود دارد و تعطیلی برخی سفارتخانه ها دراین کشور اقدامی شتابزده و در تعارض با تلاش های داخلی، منطقه ای و بین المللی است.

حسین امیرعبداللهیان  با تاکید بر اینکه تهران تحولات یمن را به دقت دنبال می کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی یمن، گفت و گوی ملی و موثر همه طرف ها و تکمیل فرآیند سیاسی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: انصارالله یمن در سه جبهه مبارزه با فساد، مبارزه با تروریسم و تکمیل روند سیاسی، گام های مهمی در مسیر صلح و ثبات و امنیت این کشور و در تعامل طرف های یمنی و کشورهای منطقه برمی دارد.

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه اضافه کرد: بسیاری از احزاب و شخصیت های یمنی تاکید دارند که قرارداد صلح و شراکت نه تنها در مقابل ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس نیست، بلکه تکمیل کننده روند صلح و امنیت در سایه مشارکت همه طرف های یمنی است.

وی تصریح کرد: نماینده دبیرکل سازمان ملل در یمن تاکنون نقش مثبتی را در مسیر تحقق روند سیاسی ایفا کرده است.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی یمنی است که در مسیر وحدت ملی، رفاه مردم، امنیت و ثبات منطقه و همچنین در تعامل سازنده با همسایگان و منطقه بوده و کشوری قوی و متحد در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی باشد.
منبع: تسنیم