۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

خشم یمنی‌ها از فرار رئیس‌جمهور

واکنش‌ها به بیانیه صادره از سوی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن پس از فرارش از پایتخت و استقرار در جنوب یمن افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۲۹۲۷۹
صراط: صدها نفر از مردم شهر مودیه از توابع استان ابین با برپایی تظاهراتی به بیانیه صادره از سوی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که خود را مجددا رئیس جمهور این کشور نامید، اعتراض کردند.
 
به نقل از وبگاه یمنی الرابط ، تظاهر کنندگان خشمگین در مسیر تظاهرات تصاویر منصور هادی را پاره کرده و به زیر پا انداختند.
 
 این تظاهرات پس از آن برگزار شد که عبدربه پس از فرار از صنعا در محل اقامت خود در عدن با برخی مقامات شورای همکاری خلیج فارس که در یمن به انحراف کنندگان انقلاب مشهور هستند، تلفنی تماس برقرار کرد.
 
همچنین او با یک هیات متشکل از افسران اطلاعاتی و مسئولان عربستانی پرونده یمن نیز در محل اقامت موقتش محرمانه دیدار کرد و در باره تجزیه این کشور به دو بخش جنوبی و شمالی بحث و بررسی کرد.
 
در این  تظاهرات، مردم خشمگین شهر مودیه استان ابین با سردادن شعارهایی بیانیه صادره از سوی منصور هادی را اقدامی تحریک آمیز تعبیر کرده و اعلام کردند که وی با این بیانیه احساسات مردم یمن را که برای تحقق عدالت سالها مبارزه کرده اند به بازی گرفت.
 
خبرگزاری یمن نیز با نقل این خبر افزود: شرکت کنندگان در این تظاهرات که تعداد بسیار زیادی از انها را هواداران جریان حراک جنوبی یمن تشکیل می داند مخالفت خود را با حضور هادی در شهر عدن اعلام کردند.
معترضان یمنی همچنین با این موضوع که عدن پایتخت جمهوری یمن و یا این شهر به پایتخت یمن جنوبی تبدیل شود نیز مخالفت کردند.
 
برپایه این گزارش در این تظاهرات شرکت کنندگان خواستار خروج هادی از عدن شدند.
 
گفتنی است عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن با هدف به چالش کشیدن پیروزهای انقلابیون یمنی مخفیانیه از کاخ ریاست جمهوری اش به عدن فرار کرد و بااعلام اینکه استعفای خود را پس گرفته است تلاش کرد دولت جدیدی را در عدن تشکیل دهد. این اقدام او با مخالفت های شدیدی از سوی مردم جنوب یمن مواجه شده است.
منبع: فارس