۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

مشارکت 100 ایرانی در عملیات تکریت

دهمین روز عملیات آزادسازی صلاح‌الدین، با آغاز حمله نیروهای مسلح عراقی به شهر تکریت و پیشروی به سوی محله «قادسیه» آغاز شد و اقدام داعش در منفجر کردن پل تکریت نیز نتوانست نیروهای عراقی را متوقف کند.
کد خبر : ۲۳۲۱۹۲
صراط: دهمین روز عملیات آزادسازی صلاح‌الدین، با آغاز حمله نیروهای مسلح عراقی به شهر تکریت و پیشروی به سوی محله «قادسیه» آغاز شد و اقدام داعش در منفجر کردن پل تکریت نیز نتوانست نیروهای عراقی را متوقف کند.

نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی مبارزه با داعش که دیروز (دوشنبه) محاصره شهر تکریت از تمام جهات را تکمیل کرده بودند، امروز در دهمین روز عملیات «صلاح‌الدین»، نفوذ به شهر تکریت و آزادسازی آن را آغاز کردند.

آزادی تکریت که مرکز استان صلاح‌الدین است به منزله شلیک آخرین تیر به پیکر تکفیری‌های داعش در صلاح‌الدین خواهد بود.

حضور گسترده نیروهای اهل سنت در عملیات آزاد‌سازی تکریت

منابع آگاه خبر دادند که هزاران نفر از نیروهای عشایر اهل سنت در استان‌های صلاح الدین و الانبار برای کمک به نظامیان عراقی در نبرد با داعش وارد عمل شده‌اند.

«هادی العامری»: 100 مستشار ایرانی بی‌توقع در عملیات صلاح‌‌الدین کنار ما هستند

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر و مسئول نظارت بر نیروهای داوطلب مبارزه با داعش که در حال انجام عملیات در استان صلاح‌الدین است گفت که نزدیک به 100 مستشار نظامی ایرانی در عملیات صلاح‌الدین در حال کمک به نیروهای عراقی هستند.

خبرگزاری «براثا» نوشت: العامری در ادامه از اقدام برخی شخصیت‌های سیاسی کشور در «چاپلوسی» از آمریکا برای اعزام مستشاران نظامی در نبرد داعش در قبال پرداخت پول انتقاد کرد و از تمام کسانی که می‌خواهند او را از نمایندگی پارلمان برکنار کنند، خواست تا به جای این اقدام، وارد میدان نبرد با داعش شوند.

وی افزود: کارشناسان نظامی از کشور همسایه ما یعنی ایران در تمامی محورهای عملیات آزادی صلاح‌الدین با ما همکاری می‌کنند. این کارشناسان دارای تجربه نظامی کافی هستند و این تجارب را از میدان‌های نبرد سوریه، لبنان و چچن کسب کرده‌اند. به همین دلیل ما از آنها به طور ویژه تشکر می‌کنیم چرا که بدون هیچ توقعی تجارب خود را در اختیار ما گذاشته‌اند.

العامری گفت: برخی از شخصیت‌های سیاسی در عراق دستهای آمریکا را می‌بوسند تا در مقابل پرداخت پول، مستشاران خود را به عراق اعزام کند اما نزدیک به 100 مستشار ایرانی با ما در نبردهای داعش در دیالی و صلاح‌الدین شرکت داشته‌اند و هنوز با ما در حال همکاری‌اند و هیچ پولی از ما طلب نکرده‌اند.

بیمارستان تکریت آزاد شد

نیروهای امنیتی و عشائر و داوطلب مبارزه با داعش در ادامه پیشروی‌های خود در شهر تکریت، موفق شدند ساختمان بیمارستان این شهر را نیز تصرف کنند.

انفجار پل تکریت

شبکه العربیه اعلام کرد که تکفیری‌های داعش برای متوقف کردن پیشروی نیروهای مسلح عراقی در شهر تکریت، پل این شهر را منفجر کردند اما نیروهای امنیتی و داوطلب همچنان در حال پیشروی به سوی مرکز شهر هستند.

داعش سرکرده‌های فراری از تکریت را اعدام می‌کند

«رشید البیاتی» عضو شورای استانداری «صلاح‌الدین» اعلام کرد که با پیشروی نیروهای امنیتی عراق و داوطلبان و عشائر در تکریت، شمار زیادی از سرکرده‌های داعش با تابعیت‌های مختلف در حال فرار از این شهر هستند و شمار زیادی از آنها حاضر به مقابله و جنگیدن نیستند.

وی افزود: داعش در حال اعدام عناصری است که حاضر نیستند در نبرد با نیروهای مسلح عراقی شرکت کنند.

اعلام مشارکت عشائر صلاح‌الدین در نبرد تکریت

عشائر استان صلاح‌الدین نیز اعلام کردند که در عملیات آزادی تکریت و حماسه تاریخی ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب در این شهر شرکت خواهند کرد.

عشائر صلاح‌الدین اعلام کردند که تمام ساکنان تکریت و عشائر آن برای مقابله با داعش و همکاری با نیروهای مسلح عراقی در آمادگی کامل هستند. این امر نیز با توافق فرماندهی نیروهای داوطلب و «بدر الفحل» نماینده دولت مرکزی و محلی محقق شده است.

آغاز عملیات آزادی «مطیبیجه» در شرق صلاح‌الدین

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق عملیات آزادسازی منطقه «مطیبیجه» در شرق استان «صلاح‌الدین» را نیز امروز آغاز کردند.

تکفیری‌ها داعش از این منطقه برای آموزش عناصر خود و انتحاری‌های عرب استفاده می‌کردند.

این منطقه بین شهر تکریت و «الضلوعیه» و در نزدیکی مرزهای استان «دیالی» قرار دارد.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت که «مطیبجه» در واقع پایگاه نظامی داعش برای آموزش تکفیری‌ها و میزبان اصلی انتحاری‌ها و خارجی‌هایی است که از سوریه به موصل و از آنجا به صلاح‌الدین آمده‌اند.

بر اساس این گزارش در عملیات امروز، ابتدا یک حمله مقدماتی توپخانه‌ای و خمپاره‌ای به سوی این منطقه آغاز کردند و قرار است طی چند ساعت آینده حمله نهایی انجام شود.

خیابان‌های قادسیه مملو از اجساد تکفیری‌ها

نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی که از صبح امروز وارد خیابان‌های تکریت شده‌اند و به سوی محله قادسیه، پیشروی کردند، موفق شدند شمار زیادی از تکفیری‌ها را در قادسیه به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، خیابانهای «قادسیه» در مرکز شهر تکریت، امروز سه‌شنبه مملو از اجساد تکفیری‌های داعش شده است.

نیروهای مسلح عراقی وارد خیابانهای تکریت شدند

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی مبارزه با داعش، امروز (سه‌شنبه) موفق شدند وارد خیابانهای شهر «تکریت» مرکز استان «صلاح‌الدین» شوند و در حال پیشروی به سوی محله «القادسیه» هستند.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات نیوز»، نیروهای مسلح عراقی که از عصر دیروز، محاصره شهر تکریت را از تمام محورها تکمیل کرده‌ بودند، امروز وارد شهر شدند.

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی موفق شده‌اند ناحیه «العلم» در استان صلاح‌الدین را کاملا از حضور تکفیری‌های داعش پاک کنند.

هلاکت مسئول امنیتی داعش در «العلم»

نیروهای مسلح عراقی موفق شدند، «ابوهدی» مسئول امنیتی داعش در «العلم» واقع در شرق تکریت را به همراه چند دستیارش به هلاکت برسانند. وی مسئول عملیات‌های قتل و آدم‌ربایی در این منطقه از تکریت بود.

آغاز عملیات آزادسازی تکریت

یک مقام امنیتی عراق اعلام کرد که از صبح امروز (سه‌شنبه) عملیات آزادسازی شهر تکریت از دست داعش آغاز شد و نیروهای امنیتی و بسیج مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه‌ای این عملیات را آغاز کردند.

 

منبع: فارس