۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

نامه‌ اسفند در بهمن‌ ارسال شد! +عکس

سازمان امور دانشجویان در واکنش به انتشار خبر «نتیجه کمیته تجدیدنظر بورسیه‌ها اعلام شد/ بخشی از پرونده‌ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگرفت» در سایت خود، اعلام کرد تاکنون نتیجه جدیدی برای این دانشجویان به دانشگاه‌ها اعلام نشده و متن مورد اشاره صرفاً برای حل مشکل ثبت‌نام بهمن این دانشجویان صادر شده است؛ به عبارتی یعنی نامه ثبت‌نام بهمن دانشجویان را ۱۳ اسفند ارسال کرده است!
کد خبر : ۲۳۳۵۸۱
صراط: سازمان امور دانشجویان در واکنش به انتشار خبر «نتیجه کمیته تجدیدنظر بورسیه‌ها اعلام شد/بخشی از پرونده‌ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگرفت» در سایت خود، اعلام کرد که تاکنون نتیجه جدیدی برای این دانشجویان به دانشگاه‌ها اعلام نشده و متن مورد اشاره صرفاً برای حل مشکل ثبت‌نام در نیمسال جاری در بهمن ماه صادر شده است و سازمان امور دانشجویان پس از تکمیل کار کمیته مربوطه و تأیید آن توسط شورای مرکزی بورس، نتایج درخواست‌های تجدیدنظر را به دانشگاه‌ها و دانشجویان اعلام خواهد کرد.
 
به گفته سازمان امور دانشجویان متن منتشر شده صرفاً برای حل مشکل ثبت‌نام در نیمسال جاری در بهمن ماه صادر شده است. گویا این سازمان در واکنش عجولانه خود به این خبر قید زمانی که در آن ذکر شده را فراموش کرده است، چگونه نامه‌ای در 13 اسفندماه برای ثبت‌نام دانشجویان در بهمن‌ماه به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود!
 
این نامه تأکید بر ثبت‌نام این دانشجویان در سال تحصیلی آینده دارد.
 
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

 
« معاونت محترم آموزشی دانشگاه ....
 
با سلام
 
احتراماً پیرو ابلاغ قبلی در خصوص ثبت‌نام و تسویه‌ حساب با دانشجویان تبدیل بورس خارج به داخل و مربیان که رأی «لغو بورس ادامه تحصیل با هزینه شخصی» توسط کمیته تعیین مصادق بورسیه‌ها با تأیید شورای مرکزی بورس و تنفیذ سرپرست محترم وزارت برای آنها صادر گردیده است.
 
به استحضار می‌رساند که با توجه به درخواست‌های تجدیدنظر و بررسی آن در کمیته مربوطه و مصوبه شورای مرکزی بورس مورخ 93/11/8، ثبت‌نام از این دانشجویان برای نیم‌فصل تحصیلی سال آینده و بعد از آن بلامانع بوده و در خصوص اخذ شهریه تحصیلی در صورت عدم وصول ابلاغ جدید از طرف این اداره کل تا پایان سال جاری، دانشجو موظف است برای آن قسمت از هزینه تحصیلی که توسط وزارت پرداخت گردیده جهت تسویه حساب به این اداره کل مراجعه نماید و در خصوص نحوه اخذ مابقی تحصیلی آن دانشگاه رأساً تصمیم‌گیری نماید.
 
بدیهی است ارائه هر گونه گواهی دال بر فارغ‌التحصیلی آنها منوط به اعلام تسویه‌حساب نهایی با این اداره کل می‌باشد. ضمناً مبلغ شهریه تحصیلی به میزان مبلغ قید شده در معرفی‌نامه اولیه در نظر گرفته شود.
 
ابراهیم حاجی‌زاده
 
سرپرست اداره کل بورس و اعزام دانشجو»
 
نامه‌ای با تاریخ ۱۳اسفند اما ارسال‌شده در بهمن‌! +عکس

البته باید درنظر داشت که پیش از این وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نصیری قیداری معاون پارلمانی وزیر در مصاحبه‌های مکرر اعلام کرده بودند که نتایج کمیته بررسی بورسیه‌ها تا آخر سال جاری اعلام می‌شود.
 
این نامه بیانگر این است که مسئولین وزارت علوم تصمیم خود را از پیش گرفته‌اند و کمیته تجدید نظر ترفندی برای فرسایشی کردن این پرونده و بلاتکلیف گذاشتن دانشجویان است.
 
به گفته نمایندگان مجلس، نامه جدید وزارت علوم در حالی به دانشگاه‌ها ارسال شده است که هنوز به تمامی پرونده‌ها رسیدگی نشده و این تصمیم، تصمیمی از پیش گرفته شده است.
 
نکته جالب‌تر این موضوع آنجاست که چندی قبل به دستور رئیس‌جمهور قرار براین شد که کمیته‌ای از افراد صاحب‌نظر بی‌طرف در شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل و پرونده بورسیه‌ها بررسی شود. قرار بر این بود که اعضای این کمیته در سال آینده مشخص شوند.
منبع: فارس