۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

لزوم عذرخواهی اردوغان از ملت ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اردوغان در اظهارات خود اصل عزت را در سیاست خارجی ما نادیده گرفته و بهتر این است که سفر وی به تعویق بیفتد تا وی از ملت ایران عذرخواهی کند.
کد خبر : ۲۳۶۱۲۶
صراط: فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران گفت: اکثر نمایندگان مجلس معتقدند تا زمانی که رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر اظهارات خود در مورد ایران عذرخواهی نکند سفر وی به کشور دارای اشکال است.
 
وی ادامه داد: عزت، حکمت و مصلحت سه اصل سیاست خارجی کشور ماست و اصل عزت در سیاست خارجی توسط رئیس‌جمهور ترکیه نادیده گرفته شده است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اردوغان در اظهارنظر دوم خود به مجلس شورای اسلامی نیز اهانت کرد و عنوان کرد که نمایندگان مجلس ایران چه جایگاهی دارند که بخواهند در خصوص سفر من اظهارنظر کنند. من میهمان رئیس‌جمهور ایران هستم.
 
آلیا خاطرنشان کرد: یا آقای اردوغان باید از مواضعی که در قبال کشور ما اتخاذ کرده عذرخواهی کند و یا که سفر وی به تهران به تعویق بیفتد. اگرچه ما ملتی خواهان تعامل با سایر کشورها هستیم اما احترام متقابل و عزت ملی شاخص‌های اساسی ماست و ما از آن کوتاه نمی‌آییم.
 
وی در پایان گفت: کمترین کار این است که سفر اردوغان به تهران به تاخیر بیفتد. شفاف‌سازی‌ها در خصوص اظهارات وی انجام شده و رئیس‌جمهور ترکیه از ملت ایران عذرخواهی کند.
 
رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه سفر خود به تهران اظهاراتی را در خصوص ایران مطرح کرده بود که این اظهارات واکنش نمایندگان مجلس را نیز در پی داشت.
منبع: فارس