۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
اردوغان با عزت تمام وارد کاخ سعدآباد شد!

استقبال گرم روحانی از کسی که به ایران توهین کرد!

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ظهر سه شنبه به طور رسمی از رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.
کد خبر : ۲۳۶۳۳۲
صراط: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ظهر سه شنبه به طور رسمی از رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.
 
بنا بر این گزارش رئیس‌جمهور ترکیه در مدت یک روز اقامت خود در ایران با مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران دیدار و در جهت توسعه همکاری های دو کشور به گفتگو خواهد پرداخت.
 
7 وزیر ترک از جمله وزرای خارجه، اقتصاد، انرژی، گمرک، تجارت و توسعه، فرهنگ و گردشگری در این سفر حضور دارند.
 
قرار است در طی این سفر 8 سند همکاری در حوزه‌های گمرک، حمل و نقل، بهداشت و درمان و صنعتی به امضای رؤسای جمهور دو کشور برسد.
 
هدف‌گذاری رؤسای جمهور دو کشور بر این است که سقف حجم روابط اقتصادی خود را به 30 میلیارد دلار افزایش دهند که در این زمینه نیازمند فعالیت گسترده و مشترک اقتصادی هستیم.
 
همچنین قرار است در این سفر کابینه مشترک بین دو کشور تشکیل شود تا روابط اقتصادی و غیره میان تهران و آنکارا نسبت به گذشته افزایش یابد.
 
علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا پیش از این اعلام کرده بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دعوت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در راس هیأتی مرکب از تعدادی از وزرای آن کشور در تاریخ 18 فروردین ماه 1394 دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران به عمل خواهد آورد. در این دیدار، ابعاد روابط دوجانبه مرور شده و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، روز ششم فروردین ضمن حمایت و پشتیبانی از وحشیگری آل سعود در تجاوز به خاک یمن، در اظهاراتی توهین آمیز، ایران را هم ردیف گروه های تروریستی قرار داده و گفته بود: «ایران و گروه های تروریستی باید [از یمن] خارج شوند.»

اردوغان در ادامه با ادعای بلندپروازی‌های ایران در عراق و ائتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا گفت: «هدف ایران افزایش نفوذ خود در عراق است. قصد ایران از بیرون کردن داعش از منطقه تنها گرفتن جای آن است. من قبلاً هم گفته ام که حملات هوایی ائتلاف را ناکافی می دانم. برای غلبه بر داعش مداخله زمینی الزامی است.»

رییس جمهور متوهم ترکیه چهار روز بعد هم ادعاهای خود در خصوص ایران را تکرار کرده و گفته بود جمهوری اسلامی باید به "تمامیت ارضی کشورهای یمن، سوریه و عراق احترام بگذارد".

با این وجود، وزارت خارجه کشورمان پاسخ نرمی به این اظهارات توهین آمیز اردوغان داد و در مقابل درخواست ها برای تغییر برنامه سفر،نه زیر بار لغو سفر رفت، نه تعویق آن. در عوض اردوغان با یک استقبال گرم از سوی روحانی به تهران آمد و این دو بلافاصله وارد مذاکراتی خصوصی و پشت درهای بسته شدند!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۵۳
۷۶
ای وای بر این دولت
ایشالا اون دستی که به اردوغان میدی ......
ziaee
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۵۳
۵۹
..... تحقیر و تحریم و اخیرا باج بده
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۴۰
۴۶
فاین تذهبون؟
الال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۵۸
۳۹
میگما اگه موافقید رابظه کشور رو با همه دنیا قظع کنید / کشورهای در ارتباط با هم باید منافع اقتصادی کشورشون رو هم در نظر داشته باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره باج بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
۴۸
۱۶
مجلس در راس امور است؟!!!!
خخخ