۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

نقوی: دولت باید سفر اردوغان را لغو کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پهن کردن فرش قرمز پیش پای کسی که به کشور و نظام ما توهین کرده برای دیپلماسی ما ننگ‌آور است و دولت باید سفر اردوغان به تهران را لغو می‌کرد.
کد خبر : ۲۳۶۱۳۸
صراط: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پهن کردن فرش قرمز پیش پای کسی که به کشور و نظام ما توهین کرده برای دیپلماسی ما ننگ‌آور است و دولت باید سفر اردوغان به تهران را لغو می‌کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اردوغان به تهران گفت: با توجه به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه دولت نباید مجوز سفر وی را صادر می‌کرد و باید سفر اردوغان لغو و یا حداقل به زمان دیگری موکول می‌شد.
 
وی افزود: متأسفانه دولت اقدامی در جهت لغو یا به تعویق انداختن سفر اردوغان نکرده و نمایندگان مجلس از این بابت خیلی ناراحت هستند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اینکه فردی به کشور، ملت و ارکان نظام ما توهین کند و اتهاماتی را به کشور و نظام وارد کند و در مقابل وی فرش قرمز پهن شود فقط برای دیپلماسی کشور ما ننگ‌آور است.
 
رئیس‌جمهور ترکیه در روزهای اخیر و در آستانه سفر خود به تهران اظهارات توهین‌آمیزی را علیه کشور ما مطرح کرده و اتهاماتی را در ارتباط با مسائل منطقه به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده بود که این مسئله موجبات اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز به همراه داشت.
منبع: فارس
برچسب ها: دولت اردوغان سفر