۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

سرقت دزدان بی‌رحم از خانه زن نابینا

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری2 نفر سارق به عنف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر : ۲۳۶۷۶۱
صراط: فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری2 نفر سارق به عنف در این شهرستان خبر داد.

سرقت طلایی دزدان بی‌رحم از خانه زن نابینابه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی طاحونی  اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات از منزل زنی نابینا در یکی از روستاهای شهرستان مرند موضوع جهت رسیدگی در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات دقیق 2 نفر سارق به عنف را شناسایی و دستگیر کردند.
 
سرهنگ علی طاحونی تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری به پلیس آگاهی انتقال و در بازجویی های بعمل آمده به سرقت طلاجات از منزل زن نابینا اعتراف و در این راستا یک نفر مالخر با هویت معلوم نیز شناسایی و دستگیر شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان مرند در پایان ضمن اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند به مردم توصیه کرد:
 
ــ از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متكدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت کنید چه بسا متكدیان بظاهر ناقص ‏العضو ولی از سارقان زبردست و یا مخبر سارقان باشند. به محض مشاهده موارد مشكوك در این خصوص پلیس را در جریان بگذارید.
 
ــ چنانچه فرد یا افرادى دارای معلولیت جسمی (ناشنوایی، نابینایی، نقص عضو و یا بیماری) دارید از تنها گذاشتن آنها در منزل واز نگهداری اشیاء قیمتی در منزل این گونه افراد خودداری نمائید.
 
ــ در صورت تغییر محل سكونت یا مفقود شدن كلید یدك، توپی قفل درهای ورودی را عوض كنید.
 
ـ از قرار دادن كلید در زیر جاكفشی، داخل كفش و سایر نقاط قابل دسترسى خوددارى نمائید.
 
ــ قفل در ورودى منزلتان را به نحوى نصب نمائید كه قسمت توپى آن همسطح بدنه در باشد و در صورت عدم امكان لوله‏اى را كه طول آن كوتاهتر از طول كلید باشد، به دور آن جوش دهید.
 
ــ با نصب چشمى بر روى در ورودى مانع از غافلگیر شدن خود و اعضاء خانواده خود شوید.
 
ــ در مواقعى كه مجبور به نگهدارى موقت وجوه نقد یا اشیاء قیمتى در داخل منزل هستید، از پنهان نمودن آن بصورت یك‏جا خوددارى نمائید و حتى الامكان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده كنید.
 
ـ براى چراغ اتاق‏هائى كه پنجره آن از بیرون دیده می‏شود كلیدهاى زمان‏دار خودكار تهیه كنید تا خاموش بودن آن سبب جلب توجه سارقان نگردد و در مواقع خالى بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ یك اتاق بمدت طولانى و مستمر خوددارى نمائید.
 
ــ زنگ‏هاى بی‏وقت و بی‏مورد تلفن و منزل را بعنوان زنگ خطر تلقى كنید.
 
ــ به هنگام خروج از منزل تمامى پرده‏ ها و كركره ‏ها را نكشید برخى از آنها را به همان صورتى بگذارید كه در حالت عادى از آنها استفاده می‏كنید.
 

برچسب ها: سرقت دزدان نابینا