۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

شکار دختربچه‌ها با همکاری دو همسر!

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس از دستگیری قاتل و سارقان حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.
کد خبر : ۲۳۷۶۱۰
صراط: فرمانده انتظامی شهرستان فردوس از دستگیری قاتل و سارقان حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل واعظی اظهار داشت: در پی اعلام یکی از شهروندان فردوسی مبنی بر سرقت طلاجات دختر بچه پنج ساله‌اش موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
 
وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی نوع خودرو سارقان شدند و در این راستا ضمن اجرای طرح مهار در سطح شهرستان هماهنگی‌های لازم با شهرستان‌های همجوار نیز انجام شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس تصریح کرد: در راستای این موضوع و در کمتر ازنیم‌ساعت یک فقره سرقت دیگر از حوزه کلانتری اسلامیه شهر فردوس مشابه سرقت‌های قبلی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد که برای دستگیری سارق و یا سارقان تمام نیروها به حالت آماده باش درآمدند.
 
واعظی خاطر نشان کرد‌: با توجه به سرنخ‌های بدست آمده و احتمال خروج سارقان از حوزه استحفاظی به طرف شهرستان گناباد خراسان رضوی‌، مراتب از سوی پلیس آگاهی به کلانتری کاخک گناباد اعلام شد.
 
‌وی افزود‌: پس از حدود یک و نیم ساعت از وقوع سرقت برابر اعلام کلانتری کاخک گناباد خودرو پیکان سفید رنگ سارقان شناسایی و توقیف شد که تعدادی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه مالباخته برای شناسایی اموال مسروقه به محل اعزام شدند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل و مشاهده طلاهای مسروقه توسط مالباخته‌، سارقان که یک خانواده متشکل از یک مرد و یک زن به همراه دو کودک بودند مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند. پس از هماهنگی قضایی به عمل آمده بین شهرستان‌های فردوس و گناباد متهمان به شهرستان فردوس منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند.
 
وی یادآور شد‌: زمانی که ماموران متهم مرد به هویت (الف-ب) را در مقابل دلایل محکمه پسند قرار دادند متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و به هفت فقره سرقت به عنف در شهرستان‌های فردوس‌، بردسکن‌، قم‌، نائین‌، دلیجان و یک فقره قتل در شهرستان طبس اعتراف کرد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: قاتل دارای دو همسر و دو فرزند بوده که بیشتر سرقت‌های به عنف را با همدستی آن‌ها انجام می‌داده و انگیزه خود را از سرقت‌های سریالی و قتل‌، تامین هزینه همسرانش بیان داشته است.‌
 
واعظی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به ویژه حضور خودروهای غریبه در خیابان‌های سطح شهر مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند‌.