۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

پاکسازی ته‌مانده‌های تروریست‌ها در تکریت

فرمانده گردان‌های عاشورای عراق اعلام کرد که نیروهای مقاومت مردمی تا هفته آینده همه مناطق تکریت را از لوث عناصر تروریستی پاکسازی می‌‌کنند.
کد خبر : ۲۳۷۱۱۶
صراط: فرمانده گردان‌های عاشورای عراق اعلام کرد که نیروهای مقاومت مردمی تا هفته آینده همه مناطق تکریت را از لوث عناصر تروریستی پاکسازی می‌‌کنند.

«کاظم الجابری» فرمانده گروه مقاومت گردان‌های عاشورا شاخه نظامی مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد با اشاره به اینکه هنوز ته مانده‌های عناصر داعش در برخی مناطق تکریت هستند گفت: هفته آتی عملیات پاکسازی کامل این مناطق خاتمه می‌یابد.
 
وی افزود: گردان مقاومت عاشورا در عملیات نهایی تکریت حضور دارد و ما از سه روز پیش در برخی مناطق در حال مبارزه با تروریست‌ها هستیم و این مبارزه تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه مناطق العوجه و مکیشیفه طی 2 روز گذشته پاکسازی شده است، گفت: در منطقه الطرابله نیز که منطقه‌ای راهبردی و پیچیده‌تر از تکریت است پیشرفت‌هایی در پاکسازی آن حاصل شده و همه منازل مشرف به خیابان اصلی که تهدیدی برای مسیر تکریت به سامراء بود کاملا تحت سیطره است و تا فردا و پس از آن نیز به پاکسازی الزلایه و مکیشیفه ادامه می‌دهیم.
 
الجابری گفت:در چند روستای مورد ذکر تکریت ته مانده‌هایی از عناصر تروریستی هستند و با توجه به تلاش ما برای کاستن از شمار تلفات و حفظ جان نیروهای مردمی از حملات با خودروهای بمب گذاری شده و بمب های دستی، عملیات به کندی پیش می‌رود.
 
وی افزود: اگر نیروهای مردمی ما جلیقه‌های ضد گلوله در اختیار داشتند طی 10 روز گذشته کاملا مناطق باقی مانده تکریت را پاکسازی کرده بودند اما نگرانی ما از بمب‌ها و تک تیراندازهای داعش موجب شده که منتظر رسیدن این جلیقه‌ها از سوی پلیس فدرال باشیم.
 
فرمانده گردان عاشورا گفت:هفته آینده شاهد امنیت کامل همه مناطق تکریت از سامراء و به طور مشخص از العباسیه خواهیم بود چرا که از آنجا تا پانزده کیلومتری عوجه و از تکریت تا عوجه امن است و تنها همین مسافت 15 کیلومتری باقی مانده که حدود پنجاه تروریست در آنجا حضور دارند.
 
الجابری درباره مشارکت گردان عاشورا در عملیات پاکسازی الانبار گفت:گردان عاشورا  تا تکمیل مسئولیت خود در تکریت صبر می‌کند، اگر توانستیم تکلیف خود در تکریت را کامل کنیم در عملیات کنونی الانبار نیز حضور خواهیم یافت.
منبع: فارس