۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

ادامه تجاوز عربستان و بحران آب در یمن

در حالی که جنگنده‌های عربستان بمباران هوایی مناطق مختلف یمن را ادامه می‌دهند، گارد مرزی سعودی از شب گذشته (شنبه) مناطق مرزی در استان «صعده» واقع در شمال یمن را با توپخانه و موشک هدف قرار می‌دهند.
کد خبر : ۲۳۹۲۷۷
صراط: در حالی که جنگنده‌های عربستان بمباران هوایی مناطق مختلف یمن را ادامه می‌دهند، گارد مرزی سعودی از شب گذشته (شنبه) مناطق مرزی در استان «صعده» واقع در شمال یمن را با توپخانه و موشک هدف قرار می‌دهند.

به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبأ، عربستان سعودی همچنان حمله‌های هوایی و موشکی خود را از زمین و هوا به مناطق مرزی یمن از جمله شهرستان‌های استان صعده ادامه می‌دهد.

یک منبع محلی در استان صعده به سبأ، گفت، « دشمن (عربستان) بیش از 45 موشک و راکت به شهرستان مرزی «الظاهر» شلیک کرد و منطقه کتفا در شهرستان «منبه» را با چندین موشک و شهرستان «باقم» را با سلاح های سنگین و توپخانه هدف قرار داد.»

این منبع تصریح کرد، «مناطق مرزی به صورت مداوم با توپخانه و خمپاره هدف حمله قرار می‌گیرند که موجب تخریب تعداد زیادی از ساختمان‌ها خصوصی و اموال عمومی و مزارع مردم شده است.»

سبأ، همچنین گزارش داد که بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به استان حجه دو شهروند یمنی شهید و بیش از 9 تن دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه روز گذشته (شنبه ) مقامات سعودی گذرگاه مرزی «الودیعه» در مرز با یمن و در استان شروره در منطقه نجران را مسدود اعلام کردند.

بحران آب در مناطق مختلف یمن

یکی از جوانب دیگر مشکلات مردم یمن بعد از حملات جنگنده‌های عربستان سعودی به این کشور، مشکل خشکی و کمبود آب آشامیدنی است به ویژه در روستاهایی که شاهد بازگشت هزاران شهروند یمنی بوده‌اند.

به گفته شهروندان یمنی قیمت آب در کشورشان در چند هفته اخیر به دلیل کمبود سوخت، شاهد افزایشی چشمگیر بوده است.

جنگنده‌های عربستان سعودی روز 6 فروردین (26 مارس) در عملیاتی تحت عنوان «طوفان قاطعیت» به صنعا پایتخت یمن و چندین شهر دیگر این کشور حمله کردند. این حملات مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار داد.

«احمد عسیری» سخنگوی عملیات موسوم به «طوفان قاطع» روز گذشته 1 اردیبهشت ماه  (21 آوریل) پایان این عملیات را اعلام کرد. عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که پایان عملیات بنا بر درخواست منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

عسیری در سخنان خود همچنین تأکید کرد که عربستان هرگاه که مناسب ببیند برای توقف آنچه تحرکات حوثی‌ها خواند، در یمن دخالت خواهد کرد.

در حالی که عربستان در هنگام شروع حمله به یمن هدف این عملیات را حمایت از مشروعیت و بازگشت منصور هادی به قدرت اعلام کرده بود ولی بعد از اعلان پایان جنگ هنوز درگیری کمیته‌های مردمی با عناصر وابسته به منصور هادی و القاعده در جنوب یمن همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم